led-autopærer...

Jeg har set at det nu er muligt at købe ledpærer, som kan erstatte de gamle h4 pærer i forlygterne. Endnu er de lidt for pebrede efter min mening - men vil det være lovligt at erstatte de gamle pærer med energirigtige ledpærer. Ved godt der kan blive problemer omkring blinkrelæer..  Vh. Carsten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe de overholder normer, standarder og love, så er der vel ikke andre problemer end at bilens generator og batteri bliver mere glade for dig når du udskifter pærene
Der findes så vidt jeg ved ingen LED pærer der kan erstatte normale forlygtepærer, de giver alt for dårligt lys fordi de ikke som halogen har et lille lysende punkt (ca. 1x1 mm); de store lysende flader gør at lyset bliver spredt ukontrolleret.
Skrevet af cdp på 21 jan 2013 23:14
 Jeg har set at det nu er muligt at købe ledpærer, som kan erstatte de gamle h4 pærer i forlygterne. Endnu er de lidt for pebrede efter min mening - men vil det være lovligt at erstatte de gamle pærer med energirigtige ledpærer. Ved godt der kan blive problemer omkring blinkrelæer..  Vh. Carsten
Hej
Du behøver ikke at spekulere på noget med blinkrelæer da der absolut  IKKE  er H4 lamper i blinklyset - du skal blot sikre dig at lamperne er  "e2 " mærkede for at de er "lovlige" at anvende
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis