Ombygning af vindue

Jeg kom hjem fra et tandlægebesøg og opdagede til min gru, at et stort vindue i mit værksted var knust. Jeg tror at det er en fugl der har hamret hovedet imod... så jeg måtte i gang med en rulle plastik, da der godt nok var "modvind" i værkstedet (så fik jeg dog fejet lidt af støvet væk)

Nå, men vinduet er ca.135 x 82 cm(bredde x højde) og så kom jeg til at tænke på, om det kunne lade sig gøre at lave det til et "bondehus vindue" med sprosser, da det ville passe lidt bedre ind i stilen.
Tror i det kan lade sig gøre at lave et kors, eller feks 2 lodrette "stolper" uden at pille hele vinduet ud og starte forfra?
Min ide var at man kunne montere nogle lister i den gamle ramme, og så sætte noget nyt glas i ?

For jeg vil ikke lave ide'en med at sætte lister uden på glasset, det har jeg set gjort andre steder, og efter et par år bliver det grimt.

Der bliver tale om et lags glas, som jeg måske senere kunne lave et fortsats vindue til, hvis jeg får råd til den solfanger jeg gerne vil ha'    
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg kom hjem fra et tandlægebesøg og opdagede til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Snakker vi termorude eller enkeltglas her?

For der står tonsvis af "affaldsglas" hos glarmesteren. Eller tømrermesteren eller facadeentreprenøren!

De bør nemt kunne skære dig en bid 4 mm glas i rette størrelse!

(Termoruder er derimod ikke sådan lige "at skære i størrelse" :o))
Jeg har idag ringet til glarmesteren, og han kikker forbi på mandag.
Vi har også et par termo vinduer i vores udestue som skal skiftes(de er "flade") og de er så store at jeg ikke skal nyde noget at pille dem ud 

Så nu ser vi hvad det ender med 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis