En god bore/skruemaskine - Hvilken?

Hej med jer

Jeg er på udkig efter en god bore/skruemaskine der skal kunne bruges til det meste - en god solid allrounder.
Jeg er på ingen måder den store "gør det selv" type og der vil ikke være tale om et værktøj der skal bruges hver dag eller lign. men jeg sætter stor pris på kvalitet og fleksibilitet.
Som udgangspunkt vil den skulle bruges til diverse opgaver rundt omkring i lejligheden - Boring af huller i forbindelse med opsætning af hylder og møbler, udskiftning af håndvask og toilet og lign. opgaver.
Der er tale om boring primært i mursten og en blanding af skrueopgaver.

Det må som sagt gerne være noget der er fleksibelt nok til de fleste typiske hjemme "gør det selv" opgaver.

Jeg har set dette DeWalt sæt: http://www.harald-nyborg.dk/p7520/dewalt-akku-14-4v-m-tilbehoer

Men har ladet mig fortælle at en god allround universal maskine bør være på 18 volt. Ligeledes kunne det være fedt med en løsning hvor batterier og lader kunne genbruges mellem flere værktøjer hvis maskinparken blev udviddet i forbindelse med køb af hus/lejlighed senere hen.

Jeg havde håbet at kunne holde budgettet på omkring de 1000-1200 kr men ikke hvis det betyder at det er en dårlig maskine.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft en sådan Dewalt og blev meget skuffet over batteriernes holdbarhed, som efter bare halvandet års brug er totalt flade og umulige at lade op igen.
Hold dig hellere til den Bosch der er længere nede på siden til ca. 900,00 kr.
Alt det gejl der er med i det sæt er det rene skodmatriale, som ikke tåler særlig meget belastning
Jeg ville prøve at finde en på 18 volt og 3 ah batterier.
Jeg har en makita som virkelig kan arbejde.

Kig efter et godt tilbud fra prishammeren.dk eller et byggemarked
Nogle gange kan man spare mange penge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du skal købe DeWalt, så køb en 18 volts. Jeg har haft min i fire år nu og bruger den hver dag og den fungerer bare! Eneste ulempe er at den er tung, men så sparer du pengene til motionscentret og får store overarme :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

måske lidt dumt spørsmål.


hvis batteri værktøj mere stille tilverlse er der nogle lithium ion boremaskiner fra ikea
blant andet en batteri slagboremaskine til 399 kr.
med lidt tilbehør i en fin hvid plastik kasse med trasparendt låg.
fra www.ikea.dk under værktøj.!

men selvføgelig skal du have god værktøj der virker hværgang.
når man skal bruge den.
Jeg er på udkig efter noget af en ordentlig kvalitet så Ikea værktøj og andre billige mærker har ikke nogen interesse

Er der nogen der har nogle konkrete bud på nogle velegnede modeller? Hver producent har jo en hær af forskellige modeller.

Eller skal det forståes sådan at så længe der er tale om en 18 volt, 3 ah maskine med bore/skrue/slagbor funktion så er der ikke den store forskel på tværs af maskinerne?
Annonce
Bosch gsr 18 Pro 2,3 ah. Er for mig den bedste pris/kvalitetsmaskine. Den skruer over 500 skruer på en opladning. Den kører med 67 nm, som er temmelig meget. Der medfølger to batterier, og ladetiden er kun 60 min. Patronen kan tage 13 mm. Læs om den på bosch hjemmeside.. Forresten sidder dioden nede ved batteriet så maskinen ikke skygger der hvor du skal bore, som bla. Dewalt. Den er ikke med slagbors, men nummeret dyrere har slagbord og borer med 85 nm.
Mvh wessel
Fordelen ved 3 ah er at du kan bruge maskinen meget længe på en opladening og f.eks. Makita som jeg har lader op på ca. 22 miin
Når man taler hvilke mærke udbryder der ofte en religionskrig.
Men søn som er teatertekniker er meget glad for DeWalt 18 volt serie. Jeg er glad for min Makita. Andre vil have du sprænger budgettet med Festool
Det er den her jeg har med to batterier.
http://www.prishammeren.dk/shop/bdf456-lxt-18-2120p.html

Umiddelbart er den store forskel på min Makita og min søns DeWalt at momentet er meget præcist på Makita, hvilket er en fordel hvis du samler møbler eller skruer i træ.
Du skal bare være opmærksom på at den er uden slag.. hvilke man heller ikke bruger i mursten.. men mangler i beton.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Min Dewalt (godt nok kun 12V) mistede her i efteråret (efter ca 2år) pusten i det ene batteri, så jeg fik taget mig sammen til at bestille et nyt (kopi-batteri, til 359,-) fra Batterilageret, så nu er jeg spændt på hvor længe det holder

Min Gamle Makita (også 12V) kører på livet løs, den er ikke så kraftig, og kan ikke bruges til andet en skruer, eller forboring i træ, men det kan den så også godt og længe.

Så mit råd er at købe en god Makita og så en billig almindelig boremaskine, når du skal bore huller i mur.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvad type batteri sidder der i din DeWalt? Uden at kunne sige det med sikkerhed så virker det som om de fleste historier om "døde" batterier er med gamle typer som NiCd og NiMh og ikke de nye Li-Ion batterier.

Årsagen til at jeg er på udkig efter en god kombi maskine er netop at jeg ikke gider købe flere maskiner og da slet ikke en almindelig boremaskine. Jeg er bare ikke så kendt i den verden så forsøger at finde ud af om forskellen mellem mærkerne primært bare er religion eller om der reelt er nogle mærker man skal undgå(Blandt de gode mærker).
Det er jo vanvittigt så mange forskellige modeller hver producent har og ofte lyder betegnelsen af dem fuldstændig identisk.
I denne uges tilbuds folder fra Onkel Harald er der en Makita 18 v. 1,3 amp. Li-on slagbore og skrue maskine  på tilbud til 1498,00 og en AEG 18 v. 1,5 amp. Li-on slagbore og skrue maskine  til 998,00
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis