Papirtape til gipspladesamlinger på loft.

Hej allesammen

Er ved at renovere flere værelser, og i den forbindelse igang med spartling af nye gipslofter. Som jeg har forstået det, så skal maleren, når han spartler bruger papirtape, og IKKE armeringstape. Af samme grund brugte jeg papirstapen i det forrige værelse, men hold nu k... hvor var det bøvlet... Især på et loft, hvor man også, skal bøvle med tyngdekraften. Var dengang meget fristet til at bruge armeringstape, men jeg holdte mig til tapen.

Mit spørgsmål er nu, om man kan/må lime tapen let fast i samlingerne inden man spartler over. Og hvorfor er det at man ikke må bruge armeringstape?? Synes det virker ret stærkt, og så er et selvklæbende!!!


På forhånd tak.
Hej allesammen Er ved at renovere flere... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror sku det er på tide du spørger din mester om han tager pis på dig. Kæmpe plader og orkaner......seriøst?

Næste gang du er i tvivl om noget så ring til producenten af produktet, for at spørge din mester lærer du da absolut intet af

Ked af hvorledes du opfatter mit skrevne sprog, men det er jo desværre altid noget problematisk at kommunikere på skrift, da man ikke får nogle nuancer med.
Du kan godt selv bruge ameringstapen, hvis det er.. Det har fungeret de sidste 20 år, så mon ikke det stadig gør det.

Det er producenten der foreskriver at de professionelle skal ruge papirstrimlen, ellers bortfalder deres garenti.

Det er jo sikkert noget med at deres patent på armeringstapen er udløbet også finder de på en ny løsning, så de igen kan kræve at håndværkeren der bruger deres gipsplader også bruger deres tape, istedet for en billigere ameringstape fra en konkurent.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det fint Boso, jeg ved hvad jeg ved og er lige glad med din mening.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Skrevet af Illisher på 23 jan 2013 16:36
Du kan godt selv bruge ameringstapen, hvis det er.. Det har fungeret de sidste 20 år, så mon ikke det stadig gør det.

Det er producenten der foreskriver at de professionelle skal ruge papirstrimlen, ellers bortfalder deres garenti.

Det er jo sikkert noget med at deres patent på armeringstapen er udløbet også finder de på en ny løsning, så de igen kan kræve at håndværkeren der bruger deres gipsplader også bruger deres tape, istedet for en billigere ameringstape fra en konkurent.
idet dog, at meterprisen for papirremsen er noget lavere end armeringstape........
Reglerne er de samme for private og professionelle, og det er papirstrimler der skal anvendes som armering.
Det er nemmest at anvende den rigtige/godkendte spartelmasse, som jo også er nemmere at arbejde ned mellem pladerne, hvor den limer pladerne sammen (husk helst 2- 4 mm afstand mellem pladerne)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Selvfølgelig ved du hvad du ved....problemet er bare at det du mener at vide er lodret forkert, og at du for alt i verden ikke vil indse det.

Du er nødt til at lære selv at undersøge tingene istedet for at tage alt hvad mester siger for gode vare. Vi laver alle fejl, men den største fejl er alligevel hvis man modtager al information uden at forholde sig bare lidt kritisk til den
boso, det bliver først noget skidt når der slet ikke er gips vægge i huset, så skal du se hvordan det vakler og ryster når det blæser, så får maleren en skideballe af mester.
he he ja den ville være helt gal.

tør slet ikke tænke hvad der sker hvis man glemmer fodlisterne

maleren: ro på, det er gas. Jeg har selv masser at lære og håber aldrig jeg lære det hele, for så bliver det sgu da kedeligt.
# boso

Er helt rolig.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Men hva ændre det hvad jeg har hørt? papiret skal jo stadig bruges under alle omstændigheder!!!!!


En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også