1. sal. Plads til isolering

Jeg er i gang med udnyttelse af 1. sal. Vi har fået rettet taget op for noget tid siden som man kan se på billedet er der sat spær på siden af de gamle spær.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får plads til den tykkelse isolering der skal være, kan de forlænges ud eller hvordan gør man?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skruer simpelthen bare reglar på alle spær så de istedet for at være eksempelvis 200 mm nu bliver 300 mm. Derefter isolerer du imellem spær og reglar.

Så ja, de skal "bare" forlænges ud 

Mvh Mærsk

Fortykkes - indad. Kan man vel sige! :o)

Og der skal en ordentligd dyne isolering på - nu om dage!

Du skal være opmærksom på om undertaget er diffusionsåben eller ej. Af hensyn til ventilationsspalter osv. Og om der skal etableres tagromsventilation i kippen/rygningen!

Og så skal du måske overveje krydsforskalling, dampspærreplacering og den slags ting!
Ja, på med påforing på spærene, jeg ville påfore så meget at remme på stoleværket kommer væk, det vil blive et stort arbejde at få en tæt damspærre ellers nemlig, herefter dampspærre, krydsforskalling og beklædning....

God arbejdslyst... husk at tage billeder...

Jeg har været inde at kigge på dine mange projekter på din hjemmeside Koludabyg det er jo en fantastisk ressource af billeder for lav det selv folket, tak for det.

Det du kalder stoleværket har jeg dog ikke kunne finde nogen steder på billederne, er det den store stamme jeg har øverst på mit billede og som spærene sikkert hviler på? og kan man fjerne den da den forhinder at jeg kan komme til at udnytte langt ud i skunken?
Fandt lige et billede på Koludabyg hvor det er lavet på den måde som jeg tænker på, hvor det gamle stoleværk er fjernet

http://www.koludabyg.dk/Files/bfj/hlm/hmg/current_hnu.jpg

Er det på grund af de nye store hanebånd at dette kan lade sig gøre?
Annonce
Nej, det er mere pga. forstærkning af spær + påsætning af stabiliserende skunk som begrænser det frie spænd også.

Hanebåndene blev bare skiftet til nye, som selvfølgelig også blev rykket opad for at give  mere plads.
Skrevet af KimSojborgPedersen på 21 jan 2013 21:31
Jeg har været inde at kigge på dine mange projekter på din hjemmeside Koludabyg det er jo en fantastisk ressource af billeder for lav det selv folket, tak for det.
Det er også en af grundene til at den består, mange bruger den til inspiration.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis