Ekspansionsbeholder gået i stykker?

Hej

Hvordan ved man om en ekspansionsbeholder er gået i stykker?

Jeg ved minus om sådan nogle systemer, men kan let skifte til en ny. Vores system er fjernvarme. Når jeg slår på den ene ende og den anden er der ikke nogle forskel, men mindre jeg gør det helt ude i den buede ende. Den ser nogle lunde sådan her ud: http://www.lavprisvvs.dk/shop/tryke...9985p.html

Jeg har i sommer fyldt en del vand i systemet, her til vinter har sikkerheds ventilen pumpet en bunke vand ud igen.

Vi har elektroniske termostater som sænker temperaturen med 5 grader når vi ikke er hjemme. Der falder trykket betydeligt og stiger igen til samme niveau når det bliver varmt igen. 

Hvordan ved man om en ekspansionsbeholder er gået i stykker?
Hej Hvordan ved man om en ekspansionsbeholder... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så du mener at en ekspansionsbeholders fortryk skal være 2,0 var hvis anlægstrykket er 2,1?

Fortrykket skal være 0,5 bar i alm husstande! BUM!

Mindste anlægstryk til et sådan fortryk er 0,2 bar højere!

Du kan jo ikke sige at fortrykket skal være 0,1 bar under ved et "koldt" anlæg; eftersom at vandet skal være tappet af for at kunne tjekke!

Hvis du "tjekker" trykket mens anlæg er vandpåfyldt vil du se anlæggets tryk og IKKE FORTRYKKET!

Hvor har du din viden fra? For det er da ikke det man lærer som VVS og energimontør!

Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
Nu havde jeg en VVS'er ude. Han bankede på den, han sagde man kunne ikke være helt sikker men det er en god indikation på om den er gået.

Åbenbar kan man også tjekket det ved at fylde lidt vand ind i systemet og se om trykket stiger hurtigt eller langsomt, fordi beholderen skulle jo gerne kunne udligne. Så det var også en indikator. Plus der er en ventil den ene ende man kan prøve at lette trykket på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis