Gasfyr starter og stopper konstant

Vi går lidt og mistænker vores PF-50 gasfyr for at være defekt. Fyret har automatisk styring og står indstillet på funktionen "konstant komforttemperatur" og vi har altid kørt med denne indstilling hele året rundt..

Men pludselig er fyret begyndt at starte og stoppe konstant... Dvs. starter op og kører i ca. 2-5 min, slukker herefter i 5 min og starter så op igen.. Dette undrer os lidt, da logikken siger os at fyret må blive ret slidt af at tænde og slukke op i mod 100-200 gange om dagen (+ et meget øget elforbrug).

Det skal siges at vi har fint tryk på fyret og generelt fin varme i hele huset..

Håber en venlig sjæl kan genkende dette problem (hvis det da er et problem) og bekræfte os i vores mistanke om at fyret er defekt..?

På forhånd mange tak!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man får indstaleret et gasfyr, er det som regel indstillet til pausestart. Da jeg havde gasfyr i en lejlighed jeg boede i var der også pausestart, her gik der dog ca. 4 minutter  imellem hver opstart så brændte det i 45 sek. og slukkede, efter 4 min. startede det igen. Det kunne jeg sådan set ikke se nogen grund til, og da jeg spurgte service teknikkeren da han var til det årlige efter syn, om det var nødvendigt, var svaret at den smule ikke betød noget. Nu havde jeg den holdning, mange bække små o.s.v. det er fra Dongs side at fyret bliver indstillet sådan, så sælger de mere gas men det er ganske unødvendigt. Så jeg forlangte at det blev slået fra, og der var ingen problemer med det efter følgende.
Så få service teknikkeren til at slå det fra og giv Dong fingeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis