Orkideer til stuen

Hej.
Jeg gav konen en blå orkide og læste om den at den var "podet" med en blå pille i stilken.
Nu er det blå forsvundet, de nye skud er hvide og så tænkte jeg frugtfarve.

Har nogen af jer prøvet at vande blomster, hvor der er frugtfarve i vandet.
Mit gæt er at det efter 3-4 uger vil give en anden farve på blomsterne, men hører gerne fra jer ang. erfaring.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg tillade mig at tvivle ret meget på, da rodnettet sotere alt unødvendigt fra.
Der må da være et eller andet i vejen med den orkide, vi har 5 blå samt 4 hvide hvor nogle af den står mod øst og andre mod syd, og de blå kommer med mange nye skud og de er ca 3 år gammel, men de nye skud er stadigvæk meget flotte og i en pæn blå farve, de får lidt gødning og vand, gødning til orkideer samt de bliver behandlet med lusse spary engang om året, men inden vi begyndte med gødning var de blå ikke så pæne i farven, men det er de nu blevet igen.. Så jeg tror ikke helt på den med frugtfarven i vandet.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Som Lyne også skriver, synes jeg, at det lyder noget mystisk. Er det, du mener, at den er blevet farvet med en blå farve, så den midlertidig kommer til at se ud som om, at den er blå, selvom den egentlig er hvid? Mærkeligt lyder det i hvert fald.
jeg ved ikke en dyt om orkideer, men for nogle år siden var vi i Barcelona og der så vi blå roser til salg på Rambla'en, og når jeg siger blå så mener jeg SUPER-BLÅ !

Da vi kom hjem spurgte jeg en ven der er gartner, og han forklarede at de et hvide roser der bliver farvet efter de er klippet af planten.
Det er en speciel farve som de dyppes i, og den kun trænger ind i knoppens hvide "blade", så alt der er grønt, forbliver grønt. Han sagde også at det ikke var et farvestof der er tilladt i danmark...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jamen Henrik, du ved da godt at alt hvad der er sjovt er forbudt i DK.
Mht. Farve, så prøv evt at spørge i en blomster handler. for vi købte da blå roser da min lille bror blev student.
Så et eller andet har de ihvertfald til at farve med. Men
Om det farve er noget der kan virke i en potte plante, skal jeg dog ikke kunne kloge i.
Men jeg ville da bare lige ringe til en blomster handel, hvis det var mig.
Hej
Jeg takker for jeres input til mine blå orkideer.

Min svigermors blå orkide, giver hvide blade, når den skyder her 6-8 mdr efter hun fik den. Det samme gør min kones orkide, så der er ikke noget galt med den ene.
Vores får dog kun vand 1 gang om ugen, samme mængde året rundt og ingen gødning. Den har haft forskellige pladseringer i huset, men det har pt. ikke haft nogen virkning.
Tager mig lige en snak med den lokale blomster pusher - det kunne være han vil røbe en enhvers hemmlighed ;-)


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis