Ny gammel bærbar?

Jeg er tidligere blevet anbefalet at købe IBM / Lenovo, hvis det er brugt jeg ønskede. Det råd fulgte jeg og købte Thinkpad T60. Den har været rigtig god og nu vil jeg gerne have en ny brugt.
T 60'eren har jo efterhånden nogle år på bagen, så spørgsmålet er:
Hvilken type Lenovo skal jeg gå efter, hvis det handler om at ligne T60, men være lidt mere moderne?
Knud

Venlig hilsen
Knud
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Lenovo Thinkpad T500.
Super dejlig maskine.

Denne line lidt min, men ikke helt da min har intel grafikkort og uden webcamera
http://www.refurb.dk/products/797-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-t500-brbar-kun-3999kr-billigst.aspx

Men prøv at kig lidt denne sidde. de plejer at give en super service hvis produktet fejler noget ved levering.

http://www.refurb.dk/category/57-ibm-lenovo-brugt-laptop-billigt.aspx
Hvad du skal købe kommer helt an på hvilke behov du har. Min kone bruger stadig en let opgraderet T61 (4GB ram, lidt større harddisk, NVIDIA grafikkort fremfor indbygget Intel), hvilket er mere end rigeligt til hendes behov med web, dokumenter, streaming af film og musik mm. Og den kører Windows 8..

Egentlig er det generelt meget svært at give et råd blot ud fra modelnavnet, da f.eks. T61 er ret mange forskellige ting. Der er T61 varianter der er enormt langsomme (pga. milde hardwareenheder) og så er der nogle der har næsten moderne specs på de fleste punkter.. Det til trods for modellen er rimelig gammel efterhånden. Det samme kan siges om rimelig moderne Thinkpads.. nogle varianter er kraftige.. andre er ikke.

Så for reelt at kunne svare fyldestgørende på dit spørgsmål, så ville det være nyttigt at vide hvad du bruger maskinen til, hvor tålmodig du er i forhold til visse handlinger (f.eks. hvor lang tid gider du vente på den starter op.. lukker ned.. starter krævende programmer etc.) og hvilke opgaver du laver der normalt går langsomst på din nuværende computer.
Og ligeledes også: Hvad irriterer dig mest ved din nuværende computer?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
ThinkPad T5xx og T4xx serien.

T500, T510, T520 og T530 har en 15.4" skærm.
T400, T410, T420 og T430 har en 14.1" skærm og er lidt mindre end T5xx serien.


mvh
Jeppe
T4xx og T5xx ser altså gode ud begge to, de er godt nok lidt dyrere end jeg har regnet med at give for en brugt bærbar. Jeg må se om jeg skal lade mig friste.

T 61 er mere min prisklasse. Og det er lige din kones specifikationer jeg er ude efter, nej din kones T60’ers specifikationer. I min T60’er har jeg fået at vide at skærmkortet er integreret og altså ikke kan udskiftes. Kan det udskiftes i T61’eren?
Jeg leder videre

Venlig hilsen
Knud
Jeg mindes det er noget allá den her og så med ca. 300 GB harddisk i stedet for 80 GB og 4 GB ram i stedet for 2 GB.

http://www.rectech.co.uk/7,39,laptops.laptops_150_199.lenovo_thinkpad_t61_nvidia.html

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Annonce
Men nej du kan ikke udskifte et grafikkort i en laptop.. Så du skal købe modellen hvor den allerede er i.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg har haft begge modeler.

Da jeg skulle ha ny brugt, bestilte jeg først en T61p. men da den kom var det bare en alm T61.
Jeg sende den tilbage og være lige inde og kigge på deres side igen sammen dag. der havde de lige lagt en T500 op. den var 300kr dyre end den T61 jeg havde haft hjemme. ringet til firma og fik dem til at lave orderen om.
Jeg vil sige at bygge kvaliteten og skærm og tastatur er langt bedre end på T61'er

http://www.refurb.dk/products/670-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-t500-brbar-kun-2499kr-billigst.aspx
Prisen på denne fejler ikke noget. så er der enda en års ombytnings garanti ved dette firma.
Hvorfor skifter du ikke til Acer? De laver efterhånden nogle gode computere til pengene.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Acer. er det ikke dem der apple kloner.
Ja, hvorfor leder jeg ikke efter Acer eller alt muligt andet?
Det er ikke fordi jeg tror at det kun er IBM/Lenovo som dur.
Det er fordi jeg ikke orker at lede blandt dusinvis af producenter som igen har dusinvis af modeller. I stedet prøver jeg at vælge et snævert antal ud, og så gå på jagt.
Her vil jeg gerne takke Jer alle for input, og jeg vil nu lede efter Lenovo T4xx og T5xx.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis