lamelparket buler ?

Hej

Vores gulve nogle steder i huset er begyndt her til vinter at bule op. Det kan jeg ikke helt forstå da luften jo burde være væsentligt mere tør end om sommeren. Min far siger at fugten kunne komme nede fra, men hvad mener i ?

lamelparketten ligger formentligt lige ovenpå beton dækslet, har vi fået fortalt af de tidligere ejere.

Er godt klar over at gulvet nok ikke er lagt rigtigt af de tidlige ejere, siden at problemet opstår?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan være manglende fugtspærre under trægulvet.

Hvor gammelt er det gulv... ?
havde samme problem med et gammelt gulv, rykkede fodlister af i den ene side og ganske rigtig var det "vokset" og ramte på muren, skar ca en cm af med feincutter og stillede noget tungt på bulen et par dage. det var lige hva det sq til...

vh Ask
Huset er fra 1987, så det er da ikke så gammelt endda.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvordan ser sådan en fugt spærre ud under et gulv, er det plastik baner, eller smørre middel som vådrums beskyttelse i et bedeværrelse ?

Burde det være noget jeg egenligt kunne tage med ejerskifte forsikringen ? (Selvom der er en mega selvrisiko på
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er godtnok lidt mærkeligt med de buler!

For som du siger burde gulvbrædderne jo netop trække sig sammen i fyrringssæssonnen!

Fugtspærre ved den type flydende gulve er nomalt banevare af en slags!

Men flydende gulve var ikke så almindelige i 1987!
Og ej heller click-gulve! I 1987
Man kunne finde på at lime dem til underlaget, gulvbrædderne. Osse i 1987 - f.eks. .o)

Men du kommer til at forklare lidt mere om fænomenet!

Er du egentlig sikker på at det er flydende gulv? Og ikke gulv på strøer?
Er der gulvvarme i betonen?
Forekommer bulerne i alle rum?
Forekommer bulerne i ganglinier eller ved døre, f.eks.
Optræder bulerne ved at 2 eller flere brædder "buler op" i bræddernes længde, helt eller delvis!
Eller går bulerne på tværs af brædderne!

Find selv på flere ?

Så er der måske no'en i forumet der kan bibringe lidt oplysning - over emnet!

Annonce
> Fugtspærre ved den type flydende gulve er nomalt banevare af en slags!
Ok, jeg vil prøve at finde et sted hvor jeg kan lave et hul og kigge ned.

> Men flydende gulve var ikke så almindelige i 1987!
> Og ej heller click-gulve! I 1987
> Man kunne finde på at lime dem til underlaget, gulvbrædderne. Osse i 1987 - f.eks. .o)

Huset er nok oprindeligt med gulvtæpper i alle rum, minus bad/entre/køkken, så gulvet er lagt siden hen.

> Er du egentlig sikker på at det er flydende gulv? Og ikke gulv på strøer?
Jeg er 99 % sikker, jævnfør tidligere ejer.

> Er der gulvvarme i betonen?
Nej (desværre )

> Forekommer bulerne i alle rum?

Ja, soveværelse, stue, og i 2 værelser.

>Forekommer bulerne i ganglinier eller ved døre, f.eks.
I alle rum med træ gulv, er der kommet 1 eller 2 buler. (inden for den sidste uge / 14 dage)
Der er ikke noget mønster om det er ved døre eller ej.


>Optræder bulerne ved at 2 eller flere brædder "buler op" i bræddernes længde, helt eller delvis!
Ja, de buer op på langs i bræddernes længde, dvs. 2 "brædder" buer op og man kan se samlingen åbner sig lidt. Hvis man træder på stedet, kan man høre luften "piple". Når jeg skriver brædder, er det selvfølgelig sammensatte stykker a 3 sammensatte brædder/finer.

Det at luften og pipler ud, bekræfter også at der ikke er støer under. Gulvet og også helt "dødt" hvis man slår på det.

Jeg smider billeder op af det hvis man kan se det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder (sgu') godtnok besynderligt!

Som om der er sket noget dramatisk mht. fugt, luftfugtighed, sprængt vandrør eller oversvømmelse eller lign.

For det må jo nærmest være fordi brædderne helt generelt har udvidet sig!

Ku' man gætte på!
Kælder eller terrændæk? Glemte jeg at spørge om! .o)
Har lige været ude og kigge på vandmåleren, den rør sig ikke ud af flækken, så jeg gætter på at fugten kommer nedefra.

Kunne det tænkes at fugten udligner sig nedefra, pga vi har fået genveks, + varmepumpe, så luften er meget tør i hele huset ? (33% ifølge Nilan, som dog nok ikke er voldsom præcis)

Sidste år kørte vi med el-varme, med dug og vand i alle ruder og der observerede jeg kun problemet i et af værelserne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
prøv nu at brække en fodliste af og se om gulvet røre væggen, så får du også svar på hvad gulvet egentlig ligger på..

mvh Ask
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis