lamelparket buler ?

Hej

Vores gulve nogle steder i huset er begyndt her til vinter at bule op. Det kan jeg ikke helt forstå da luften jo burde være væsentligt mere tør end om sommeren. Min far siger at fugten kunne komme nede fra, men hvad mener i ?

lamelparketten ligger formentligt lige ovenpå beton dækslet, har vi fået fortalt af de tidligere ejere.

Er godt klar over at gulvet nok ikke er lagt rigtigt af de tidlige ejere, siden at problemet opstår?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Vores gulve nogle steder i huset er begyndt... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hænger gulvet sammen imellem rum eller er det afbrudt ved alle døre?
Skrevet af Sitting Bull på 20 jan 2013 20:45
Kælder eller terrændæk? Glemte jeg at spørge om! .o)

Vi har ingen kælder, og gulvet er bygget op således ifølge byggefirma;

Kapillarbrydene lag, 125mm sundolitt, 100mm vibreret og glittet beton.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Yes.

Formodentlig er det lige præcis (år)sagen.

Såfremt der ikke er nogen effektiv fugtspærre trækkes fugten direkte op fra undergrunden.

Dog således at det kapillarbrydende lag i nogen grad burde forhindre det!

Nu er jeg ikke skarp på genveks og genveks eller den slags.
Men det kunne tænkes at der er en ubalance et eller andet sted.
F.eks at der er vacum i huset.
Fordi friskluftventiler er lukkede.
Eller hvad ved jeg. :o)
Gulvet er afbrudt ved alle døre.

Jeg må finde et egnet sted til at brække fodlisten af, men det bliver ikke pænt

Mht. til genveks, så anbefaler man jo altid der skal være et lille undertryk i huset så ikke man presser fugt ud i bygningsdele.
Men i så fald burde der altid havde været undertryk i huset, da huset siden det blev bygget har haft en luft til vand varmepumpe til det varme vand. Denne har kun suget luft ud af huset, dog med ventiler i alle vinduer, som nu næsten er blokeret.
Nu er der jo både ind og udsugning, men selvfølgeligt med en væsentligt lavere fugtighed i huset.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er godt nok lidt mystisk, at det sker på denne tid!

I skulle vel ikke have direkte fjernvarmeanlæg (uden veksler), da en rørskade her ikke kan konstateres ved en måler?

Prøv at se om soklen er våd nogen steder udvendigt!

Forøvrigt hvis i stadig har en varmepumpe der suger luft ud af huset, er den så taget med i indreguleringen af ventilationsanlægget?
Annonce
Skrevet af Orla Nautrup på 21 jan 2013 01:54
Det er godt nok lidt mystisk, at det sker på denne tid!

I skulle vel ikke have direkte fjernvarmeanlæg (uden veksler), da en rørskade her ikke kan konstateres ved en måler?

Prøv at se om soklen er våd nogen steder udvendigt!

Forøvrigt hvis i stadig har en varmepumpe der suger luft ud af huset, er den så taget med i indreguleringen af ventilationsanlægget?

Nej, ingen fjernvarme, kun en stor varme pumpe med nedblæsning til de fleste rum.

Vores brugsvandsvarmepumpe lever af udblæsningen på nilan anlægget, så den skal suge til for at lave stort undertryk. (Men lidt laver den nok, men vil ikke nok til at suge grundvandet op i soklen ). Og så kører den jo heller ikke hele tiden, kun når den skal lave varmt vand.

Der er ikke fugtigt omkring huset, kun frost pt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Orla Nautrup på 21 jan 2013 09:24
Vil det sige at i slet ikke har et vandbårent varmesystem i huset?

Ja
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så har vi haft en tømre ude og kigge på sagerne, han mente det godt kunne være manglene fugtspærre. Lavede et tilbud og så smed jeg det afsted til ejerskifteforsikringen.

Vi havde så en vurderings mand ude igår, som gik og målte lidt med sin fugtmåler. Han fandt dog ikke noget fugt i gulvet nogle af de steder han målte.

Så siger han at på den måde gulvet er bygget op kan der ikke komme fugt op, så hvis de skal dække det skal jeg have en murer ud og lave et hul ned igennem dækket, for at se om gulvet er bygget op som beskrevet.

Men, nu tror jeg i første omgang jeg prøver at lave et hul i trægulvet og så låne en fugt måler for at se hvordan det ser ud der. I princippet skulle det så ikke betyde noget om der er fugtspær under træ gulvet ifølge vurderingsmanden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis