Puch Maxi baghjul.

hejsa. jeg har besluttet at istandsætte min gamle Puch Maxi K, som har stået i en kælder de sidste 16 år. Det er i og for sig gået fint indtil jeg skulle skifte slanger. Da jeg havde fået købt et par nye slanger og forsøgte at pille de gamle hjul af, opdagede jeg til min forbavselse at dette var næsten umuligt. Jeg hev og sled i næsten en time for blot at få dem af, og da det endeligt var gjort, brugte jeg hen i mod 3 timer på at få dem på igen med ny slange, hvorefter jeg opdagede at jeg måske havde været for voldsom med mine dæk jern. I hvert fald var begge slanger punkterede igen...

Efter et par forsøg med lappede slanger er jeg kommet dertil hvor jeg næsten giver op og tager dem til en mekaniker.
Jeg har nok lappet og monteret hen i mod 100 cykel dæk i mit liv, så jeg er udmærket klar over "the Basics" i at montere dæk.
jeg har også kigget på diverse forumer og endda et par videoer om at montere dæk på knallerter, og desuden fulgt et råd om at sørge for at dækket ikke var koldt når man skifter det.
men lige lidt hjælper det....

http://www.youtube.com/watch?v=lIzN6nm0p70

http://www.youtube.com/v/cc4XJbs7TDE


kan det virkeligt passe at man skal kunne rive en telefonbog over med de bare næver for at skifte et dæk på en Maxi???
Eller er der en eller anden special "knallert teknik" som jeg ikke er bekendt med?

Er der nogen der har erfaring med det her?
På forhånd tak
Yglox.
hejsa. jeg har besluttet at istandsætte min gamle... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke helt huske, hvordan sådan en maxi karburator hænger sammen.

Men sidder der ikke en nål, i gasspjældet ?
Hvis den sidder for lavt, får den forlidt benzin.
For sådan lige at precicerer hvad der kan komme falsk luft ind ad, så er det ikke hvor kabler eller benzin slangen er koblet på kaburatoren. Falsk luft kan forekomme hvis ikke kaburatoren er spændt ordentligt fast til cylinderen og ved  stykket mellem kaburator og svanehals og endelig hvis luftfilteret ikke slutter tæt ved studsen til kabu. Så tager vi lige luftfilteret nu vi er igang, er det renset for nyeligt ellers gør det, der skal være en hvis form for modstand i luftfilteret ellers får kabu. alt for meget luft i forhold til benzinblandningen. Som der bliver nævt, har du eventuelt fået skubbet til nålen så den ikke sidder i det rigtige hak ( som regel det mellemste )
Hvis de ting er iorden, så er det ikke der du skal finde fejlen, men på din tændning. Der skal være en klar blå gnist på tændrøret, her kan et nyt tændkabel ofte gøre underværker lige som en ny tændrørs hætte og tændrøret skal naturligvis være det rigtige.
hvis der er med standart dyse (54").! skal nålen side i anden hak fra oven.
hvis der er en ny model. af puch maxi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis