isoleringskrav på ny 1 sal

Hej. vi er igang med at renovere vores hus. vi har taget hele det gamle tag ned og alle spær og fået nye sat op. men vil høre hvor meget isolreing der skal være i skråvæggene. jeg har nemlig fået afvide der skal næsten 400mm i , men synes det er meget , kan det passe der skal så meget i ??
jeg har prøvet at finde svar på nettet, men synes der er forskellige svar hver gang. håber der i kan hjælpe, på forhånd tak..
mvh Nick L

Nick L

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger lidt af hvor omfattende ombygningen af taget/1 salen er. Man kan sagtens argumentere for at der kun kommer 200 mm på, hvis tykkere isolering kræver at husets udseende ændres markant. Men hvis det er muligt at efterisolere med feks 300 mm, er det normalt det man går ud fra. Men det afhænger som sagt af hustypen. Et alternativ kan være at bruge en isolering med højere isoleringsværdi.

http://www.lyrk.dk
Har pillet du gamle spær ned skal i følge kravene når man sætter nye op da det er en konstruktions ændring & så er man over i rentabilitet og der er ikke meget og komme efter når der er kommet nye spær på, derfor skal du nok op og have 400 mm std isolering i.
Men man kan jo spare lidt plads ved og tage en lambde 34 eller 32 isolering og ligge i som er bedre isolerende

Har på det sidste set krav til nybyggeri på op til 600 mm batts i gitterspær i dels udbudsmatrialle ( overkill i min egen menning )

 Fagudlært i Trælastbranchen 
 
Som Naveren skriver kan du nøjes med 260 mm - mener jeg... men det gælder ved renovering/efterisolering..

Hvis du har fået ny spær konstruktion så skal du opfylde kravene som gælder Tilbygning
så er det er en u-værdi på 0,10 = ca. 385 mm isolering du skal have i skråvæggene...




Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja, er de gamle spær nedtaget, og nye er opsat så kommer du ikke uden om at skulle smide min. 340mm isolering mener jeg det er, og der er heller ingen grund til at smide mindre i.
tak for de gode svar jeg smider 95 mm mere på så jeg rammer de 400mm ca..

Nick L

Isoleringens tykkelse afhænger af resten af huset, men ville mene at 340 mm er noget nær det lavest praktiske, hvis der i energirammen også skal være plads til vinduer og døre :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis