gips i vindueslysning

Hej

Kan jeg lime gipsplader op i vindueslysningen, og efterfølgende spartle revne mellem væg og gips, og det forbliver samlet/pænt?

Hvis ja, hvad skal de limes med

For mig vil det være en nemmere løsning end at pudse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige bortset fra at man altså ikke limer gips på væggen men skruer det på et skelet og bagefter spartler det op med fin spartelmasse, så er ideen almindelig brugt. Husk at der skal dampspærre imellem mur / isolering og gips plade.
Jeg har gjort det med vådrumsgiplade. Not i vindues rammen blev fræst op til 13mm. Limeded den til bagmuren (siporex) med en fliselim. Pladen var skåret til så det passsed med en langkant. Afsluttet med en kan skinne og spartling.
Det lyder naturligvis hult hvis man banker på pladen, men det gør krydsfiner lysninger også.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det lyder hult har du nok glemt at der skal isolering i også der.

Efter min mening er det ikke en god ide kun at lime gips lysninger i et vindue, i netop det område af huset er der meget store temperatur og fugt forskelle, hvilket giver materialer der arbejder meget.
Hvis jeg fik opgaven så ville jeg bruge fibergips:
http://www.fermacell.dk/dk/content/fibergips_med_retkant_1192.php 

Fiber gips er godkendt til vådrum og så kan det godt om nødvendigt skrues direkte på væggen.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Ja, fibergipsen kan bla. fastgøres til væggen med karmskruer, hvis man vil sikre vedhæftningen yderligere, men kan også monteres på væggen med bla. monteringslim til formålet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også