Problem med fjernvarme

Har problem med at få varme i huset, der er varme på alle radiatorer, men fremløb til radiatorerne er kun ca 44 grader og der er tale om indirekte fjernvarme hvor indløb er ca 76 grader og udløb er ca 44 grader. Der er vist tale om et 2 strengssystem. Vi kan holde ca 18 grader i disse kolde dage men ville jo gerne have det lidt varmere.

Umiddelbart tænker jeg at varmeveksleren mellem fjernvarmevand og vores radiatorvand er for ineffektiv. Hvis der skrues op for fremløbtemperatur så stiger fjernvarme udløb tilsvarende hvilket jo bliver lidt dyrt, men det er måske løsningen?

Cirkulationspumpen står nu på 3 men umiddelbart ikke den store forskel om pumpen står på 1-3.

Mvh
Troels
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej


Hvis du ikke vil skrue op for fremløbs temperaturen. Så er dit eneste valg at få mere radiatorer kapacitet enten ved at få større radiatorer eller flere.


Man kan lære alt, hvis man gider!
Ja det er selvfølgelig en mulighed også med flere radiatorer eller størrere radiatorer, men også lidt besværligt.

Jeg har ikke noget imod at sætte fremløbstemperatur op, men er det en naturlov der gør at retur til fjernvarmen så vil stige tilsvarende? eller er det fordi jeg har en ineffektiv varmeveksler?

Jeg vil jo gerne have fjernvarme retur, så lavt som muligt, men vil jo heller ikke fryse.

Mvh
Troels
Når du skruer op for fremløbs temperaturen og rummene er under temperatur vil du opleve at radiatorne går for fuld hammer og bliver varme i både toppen og bunden. Dette skulle gerne rette sig når temperaturen i rummene når op til niveauet, der er indstillet på termostaten. Når dette sker skal din retur temperatur til fjernvarme værket rette sig. Du kan godt opleve at din afkøling bliver bedre


Så skru fremløb op på 6, giv det et par dage og derefter tjek din afkøling

Man kan lære alt, hvis man gider!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis