Hvidtning af gulv hvordan?

Hej!

Ja, se et hus skal have et nyt massivt fyr gulv.
Før lakering vil vi hvidpigmentere det - det har vi gjort i vores sommerhus og det ser skide godt ud.

Men, hvidpigmenteringen i sommerhuset viste også at det er svært at gøre det ensartet!

Så, hvordan gør man det lige bedst?
Vi bruger sådan noget FAXE Hvidunder til det.

Så tilfældigvis på nettet et billede af en der så ud som om han gjorde det med en vinduesskraber??

Tror jeg brugte pensel eller rulle i sommerhuset (det har jeg fortrængt  men nok rulle) men det er super svært at undgå der kommer "stoppesteder" hvor man kan se rullen er stoppet og startet..

Så, nogen gode råd?
Tænkte måske man kunne bruge en svamp?

På forhånd tak for hjælpen

/Jesper

Parcelist med udpræget behov for at lave det selv - af økonomiske grunde!
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug en rulle specielt til gulvlak,, husk af nævne af det er til hvidlak,, så er det bare af lægge laken på i hele gulvets længde på langs med årene, vådt i vådt,,
Tak for det svar!

Men rullediameteren har vel osse en vis betydning!

(Hvor lille rullediameter er tilbøjelig til at der dannes luftbobler i lakoverfladen. Har jeg hørt!)
Min leverandør fortalte mig sidst jeg var nede af shoppe,, af man kunne få en rulle speciel type rulle der var god til hvidlak,, fordi den ikke "holdte" på de hvide pigmenter,, men jeg har ik prøvet den, så har ik nogen erfaring med det, så om det kun er varm luft skal jeg ik kunne sige,,
Skrevet af NJL gulvservice på 18 jan 2013 13:12
Brug en rulle specielt til gulvlak,, husk af nævne af det er til hvidlak,, så er det bare af lægge laken på i hele gulvets længde på langs med årene, vådt i vådt,,
Læg mærke til at han skriver "vådt i vådt".

Det er lettere at få et pænt resultat når pigmentringen tilføres et vådt underlag. ...Ligesom med bejdse, i øvrigt.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Diameter på 25 cm.
Det var da no'et af en moppedreng! .o)

Men tak for svaret.
Hov, se engang - man er væk i 30 sekunder og så bliver tråden fyldt

Kan godt se det med rulle - men det er jo ikke en lak jeg skal have på - det er kun hvidpigmentet...
Så det har nogenlunde konsistens som vand med hvid farve i (skummetmælk!!)- absolut ikke som lak.

Rulle prøvede jeg i vores sommerhus (og det var vist med "særlig rulle") men som sagt så blev resultatet ikke helt godt (man kan se hvor rullen ligesom har stoppet/startet) - og der var jeg meget opmærksom på at rulle vådt-i-vådt, såååå

Jeg håber nogen har andre super smarte bud (eller er det bare mig der er max dårlig til at rulle? )

uha - vi snakker megen overvågen kone kvalitet her, så skal helst ramme nogenlunde ordentligt

Mvh
Jesper

 

Parcelist med udpræget behov for at lave det selv - af økonomiske grunde!
Konsekvensen af overdreven "koneovervågning" er naturligvis at samme kone selv får lov til at forsøge sig!

Og viser det sig at hun er bedre til arbejdet - ja så er det jo hende der ruller lak på i fremtiden! :o)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også