Varmeresistent lim til bakelit

Håndtaget på min farmors gamle amerikanske gryde er knækket i den ene side, og gevindet i toppen på faster Odas gamle kaffekande er slidt op, så ville gøre et forsøg med at lime dem. Begge dele er bakelit, og det skal selvsagt kunne tåle noget varme. Almindelig araldite slipper vist ved omkring 100 grader. Er der nogen der har et bud på hvad der kunne bruges? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, du skal bruge noget der hedder kemisk metal det kan tåle ret høje temperaturer.
Det giver god mening. På kaffekanden særligt, da toppen skjuler det. Men på håndtaget vil farven stikke ud, i forhold til det sort/brune bakelit. Ser kun ud til man kan få det 'metal-farvet'.
Hvad med sådan noget tætningspasta til lydpotter? Det er sort. Men hærder det op, eller bliver det ved med at være blødt? Håndtaget på kasserollen består af to bakelitdele, der har en hulning i den side der ligger til mod metallet. På billedet vises et ikke knækket håndtag. Det jeg gerne vil sætte sammen er knækket cirka midtpå.



Så prøv med den der sekundt lim der bla. bruges til at låse bolte. Loctite  super glue, der skal ikke ret meget på og det hæfter utroligt godt.
Jeg har bla. lavet en reperation på min forlygtes ophæng for snart 14 år siden og det holder stadig væk til trods for rimelig mange rystelser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis