Nogen med ekspertise?

Hej folkens, jeg går og roder med at bygge min egen CNC maskine. Jeg har læst en del indlæg herinde, så jeg ved godt hvad det kræver af tid og penge, men jeg har heller ikke travlt. Jeg gør det for at have noget at bruge noget af min fritid på, samt at jeg gerne vil imponere min bror som er civilingeniør.

Jeg skriver dette indlæg fordi jeg ville høre om der er nogle herinde, som bor i København/Storkøbenhavn, som har en eller har adgang til en drejebænk. Da jeg har nogle ID 10mm lejer, så vil jeg købe en kuglespindel, som jeg skal have bearbejdet i begge ender. Den er 250-300mm lang og er 16mm i diameter. Planen er at den skal drejes ned til 10mm og den ene ende skal drejes 10mm op af spindelen, den anden ende 40mm. Jeg er klar over det vil blive dyrere end at købe andre lejer, men på denne måde kan jeg sikre mig ar lejerne holder spindelen på plads, så jeg slipper for shaft collars. Jeg håber at der er en som kan hjælpe, eller kender nogen som kan.

Med venlig hilsen 
Chris S. Ramming
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg købte mine spindler ved linearmotionbearing2008 på ebay. Jeg gav lidt ekstra for at få drejet enderne af spindlerne, så de passede til de "spindelblokke" som de selv sælger. Jeg kunne ikke forstille mig, at det var noget problem, at få dem til at dreje nogle spindler af til dine lejer. De skal nok bare have en arbejdestegning med de givende pasninger påført.

Jeg kunne i hvert fald selv bestemme mål på de spindler jeg gerne ville have, så prøv da at skriv til dem. Hvis du er specifik får du nok en pris.

Vh
Jens
Hej Chris. Hvis du stadig skal have drejet dine spindlet kan jeg godt hjælpe. jeg har lavet det flere gange til en maskine jeg har bygget, det er lidt hårdt at dreje i spindlerne men det går. Hvilken diameter er de (spindlerne)
Du kan evnt. ringe 30230137.
Mvh Jørgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis