Opladning af batteri i tomgang hvor lang tid tager det

Godaften

Hvor længe skal min Toyoto Corolla stå i tomgang før batteriet er ladet helt op. Der er tale om et Varta 12 Volt 60 ampere batteri.

På forhånd tak

tellme
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I tomgang er der kun et forbrug fra batteriet, ikke en opladning !
Hvis det har været dybdeafladt kan der godt gå et par timer.. hvis du slukker for lys mv. går det lidt hurtigere..
PS. Batteriet oplades ikke hurtigere af at bilen kører...det var i gamle dage..

Elektronikteknikeren
Håndværkeren har åbenbart en Ford T som reference!

Regn med et par timer.

Bent.
Hvis alt er på toppen og din Corolla er udstyret med en gens på 70 Amp. som er almindeligt på sådan en fætter lyder en time da rimeligt.
Hvis grunden til dit spørgsmål er at du har haft problemer i kulden så skift batteriet og slip for yderligere kvaler.
René
Annonce
Næh for Håndværkeren har ikke kørekort til bil kun motorcykler med og uden sidevogn.
Det er muligt at bilen kan oplade ved at stå i tomgang i et par timer, dette er dog forbudt ved lov. En bil må maximalt stå i tomgang i 5 minutter det samme gælder motorcykler, og jeg har kendskab til det for min nabo klagede over at jeg lod min mc stå og varme op i en 10-15 minutter før jeg kørte på den, ældre maskiner har jo godt af at være varme før motoren belastes. Men det syntes politiet altså ikke var en god ide.
Desuden vil det værer en temlig dyr måde at oplade sit batteri på, brug en oplader i stedet.
Ja selvfølgelig gælder dit MC kort til både med og uden sidevogn,sådan har det snart været i 20 år.
I Danmark er det folketinget der lovgiver og de har ikke vedtaget særlove om tomgang hverken på Als eller Nørrebro,den tid hvori et motorkørertøj med eller uden sidevogn må holde i tomgang reguleres ved regler vedtaget af de enkelte kommuner,om det er 5 minutter på Als aner jeg ikke men det er 1 minut på Nørrebro.

René
Hvis du ikke har mulighed for at lade på batteriet, hvor bilen står, så hiv det af og lad i køkkenet. Den er den mest effektive måde - det andet er noget skrallerværk!

 

Ville nu også sætte en rigtig lader på i stedet for, de koster ikke alverden og kan bruges igen og igen

Har selv lige haft sat til vores selvom den sagtens kunne starte men bilder mig selv ind at batteriet har godt af det i denne kulde.
jeg kan oplyse at batteriet er spritnyt men jeg kører ikke særlig meget. Men under disse vejrforhold tænker jeg måske det kan tage skade. Jeg kører korte ture en gang om ugen og en gang imellem længere ture. Tror jeg vil ansakffe mig en oplader.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis