Kold radiator

Mine radiatorer varmer ikke ordenligt op selv om de er skruet op på maksimum. Der løber lidt lunken vand til radiatoren, men ikke hele radiatoren opvarmes.
Jeg har forsøgt at lukke luft ud af radiatorerne, men jeg kan ikke høre noget luft, der presses ud. Jeg lukker til når der løber lidt vand ud.
Jeg har forsøgt at skrue termostatgrebet af, men kan kun løsne det, så det kan drejes, og altså ikke finde ud af at trække det af. Er der et trick?
Kan radiatorerne mangle vand selv om der løber lidt vand ud når jeg løsner luftskruen? Burde vandet, der løber til radiatorerne, ikke være markant varmere end det er nu?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er nok din radiatorventil som sidder fast. Tit kan man motionere den ved at presse den ind eller slå blødt på den, ellers skal den skiftes.

Har fundet et guide hvordan du tager termostaten af. :-)
http://www.lavpristv.dk/video/udskiftning-af-pakdaase-paa-en-radiatorventil.aspx

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
Når du lufter ud, bør vandet stå i en fin lille stråle, når luften er væk. Er det ikke tilfældet, mangler dit anlæg måske vand.

Du bør have et manometer som viser tryk på dit anlæg, det bør kunne findes ved varmtvandsbeholderen. Viseren skulle gerne stå mellem 1 og 2 bar, hvis du har trykekspantion. og mellem 0,4 og 1 bar hvis du har en åben ekspantion.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis