Lydisolere rundt om dørkarm

Hej! I forbindelse med stor ombygning har jeg monteret nye døre til soveværelserne. Der er rimelig meget luft på alle sider af karmene, og jeg vil gerne fylde disse huller ud, før jeg sætter gerigter på. Hullerne ville være skjult af gerigterne, men for at opnå bedst mulig lydisolering, vil jeg høre, hvad jeg skal fylde i. Jeg har en masse spartelmasse, men er der noget andet, jeg hellere skal bruge? TAK!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stop almindelig mineraluldsisolering i.

Skrevet af jenshøj på 16 jan 2013 21:57
Stop almindelig mineraluldsisolering i.


Men det er jo ikke lydisolerende!?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jo da. Grunden til at man putter det i lette skillevægge er da netop at det er lydisolerende.
Eller PUskum

Mvh

Morten

Jeg ville lave en gummi fuge, og isolere !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvor mange cm kan fugen være? Der er rimelig meget mellemrum rundt om.



Skrevet af Lopus på 16 jan 2013 22:52
Jeg ville lave en gummi fuge, og isolere !

Når det nu er en skjult fuge inde døre, der skal bruges til lydtætning, betyder det ikke så meget om den bliver lidt bred..

En tommelfinger regel er at den skal være halv så tyk som den er bred og normalt anbefaler man ikke fuger over 5 cm.. Dette er dog også efter min mening en alt for stor fuge. Men det er mere når man snakker en fuge der skal tætne mod vand og vind.

Hvor brede fuger har du da ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
I med isolering, eller skum det.

Med mindre det er en helt lydtæt dør, vil en alm. fuge ikke have nogen effekt, da døren i sig selv lukker en hel del lyd igennem.

Skrevet af Lopus på 19 jan 2013 11:46
Når det nu er en skjult fuge inde døre, der skal bruges til lydtætning, betyder det ikke så meget om den bliver lidt bred..

En tommelfinger regel er at den skal være halv så tyk som den er bred og normalt anbefaler man ikke fuger over 5 cm.. Dette er dog også efter min mening en alt for stor fuge. Men det er mere når man snakker en fuge der skal tætne mod vand og vind.

Hvor brede fuger har du da ?


Der er 3 cm luft omkring karmene - hvordan laver man overhovedet så bred en fuge? Jeg mener, hvordan for man den til at hæfte på begge sider når der er så stor mellemrum?
Man føre fugepistolen på tværs af fugen, lag på lag der op af .. lidt som flødeskum på en lagkage og så trykker og glitter man det sammen bagefter.. :-) 

Der går noget fugemasse til, så det er hårdt at gøre med en alm. fugepistol.
  
Producenterne anbefaler dog at man bygger den op af flere omgange...! 

Dine 3 cm er ikke så vildt, det kan du sagtens fuge, bare husk bagstop ellers bruger du alt for meget fugemasse..


 

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også