Rundt spisebord

Jeg vil lave mit eget rundt spisebord. Jeg havde forstillet mig, at bordpladen skal være hvid og det må gerne være af krydsfiner. Størrelsen skal være ø110.

Hvor kan man købe dig sådan en bordplade. Jeg kan ikke finde noget på nettet.

Benene vil jeg bare købe i ikea 😊
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se nu er det ikke noget man bare går ud og køber som et samlesæt, og du skriver at der bare skal nogle ikea ben under pladen, den holder altså ikke med mindre pladen er mindst 50 mm. tyk.
 Du er nød til at lime en træramme under en krydsfiners plade for at have træ nok til at skrue benene fast.
Men har du ikke maskineri til den slags arbejde, bliver det nok lidt vanskeligt at lave. Selvfølgelig kan det laves med håndværktøj, men har du det rette håndværktøj til opgaven.
Jeg tror det vil være meget nemmere at købe et færdigt bord.
Det ved jeg godt Hans2tal, men det er jo ikke sikkert at spørgeren har værktøjet, vel !
Hejsa jiggaboi

Jeg er helt enig med Håndværkeren og vil bare lige tilføje at krydsfiner er en meget dårlig ide til bordplade, med mindre du vil ofre en Bodex plade, men så kan du lige så godt købe et færdigt bor.
MDF plade er det du skal bruge, hvis du insisterer på selv at lave bordet.

Hvis jeg var dig så ville jeg gå i genbrugs butikken og der finde et rundt bor, som jeg så kunne male.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
En spisebordsplade skal kunne holde til temmelig meget!

Så meget faktisk - at en hjemmemalet MDF eller X-finerplade er nærmest uegnet.

Vil man lave en spisebordsplade selv bør den nok laves af hårdt træ som f.eks. eg eller ask. Og lakeres med slidstærkt, evt. 2-komponent, lak.
Men der er selvfølgelig mange andre muligheder - osse mht. materialer.

Og der må findes massevis af runde spisebordsplader eller komplette spiseborde i omegnen af de 110 cm diameter!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også