Golf 3 - Varneapparat virker ikke?

Hej gør det selv folkens.

Jeg har lige købt en Golf3, men jeg må ærligt indrømme at jeg har problemer om morgenen med frost, da min blæser til varmeapparatet ikke virker.
Når bilen har været tændt i 10 min kan jeg mærke at der kommer varme, men der sker intet når jeg justere på 1-2-3-4 knappen/blæseren?

Jeg kan ikke umiddelbart se at der skulle være røget en sikring, nogen bud?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er stor sandsynlighed for det er blæser eller modstander der til der er defekt.Begge dele sider over i højre side nede ved føder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
vil gi golf ret, det er en typisk fejl, oftest er det blæsermodstanden der er røget, den sidder i blæseren

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Den burde køre på højeste hastighed, selv om modstandene til de lave hastigheder er defekte.

Hvis du kan finde ledningerne til blæsemotoren, så mål om den får strøm, gør den det har du en defekt blæsemotor, er der ingen stræm må du søge bag ud i systemet...

mvh jens
lyder som et tændingsbundstykke, er modstanden gået skal den køre på højeste trin, kan dog også være selve kontakten
der er noget der siger mig at den arbejder sammen med lys kontakten ud til en hugger og prøv en brugt eller køb en ny tror prisen er 250, det er noget med at strømmen kommer fra lys kontakten
Annonce
der er noget der siger mig at den arbejder sammen med lys kontakten ud til en hugger og prøv en brugt eller køb en ny tror prisen er 250, det er noget med at strømmen kommer fra lys kontakten
Hej
blæserens manglende funktion stammer hverken fra lyskontakt eller fra et dårligt bundstykke, hvis visker - blink - elbagrude m.m. fungerer korrekt !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Alle de ting som du nævner, virker fint polobjørn - en af mine kollegaer snakker om nogle kul inde i blæseren? Kan det passe?

Hej

det kan godt passe ar kullene er slidt væk i din blæsermotor  MEN  det kan  IKKE  betale sig at skifte dem (det holder ikke ret længe hvis ankeret ikke bliver drejet af samtidig ) og det kan man ikke fordi motoren ikke kan adskildes !

Det kan heller ikke anbefales at købe brugt hos ophugger for hvor længe har den du får kørt ???

Prøv at tilslutte en forlygtepære ved tilslutningerne på motoren og se om der kommer lys når du tænder for din blæser - gør der det skal du skaffe dig en ny motor - gør der ikke det så spørger du igen når du har prøvet det som jeg har skrevet her oven over

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
jeg mener bestemt ikke blæser tilslutning og resten af elektronikken hænger sammen på sådan en, i bundstykket.
men fejlen er nem at finde, vrik med nøglen, kommer blæseren så, så er det der fejlen er..

som polobjørn skriver er kullene bestemt også en god mulighed..
og du skal huske ikke at tjekke om der er strøm med et multimeter, det kan nemt være der er nok til at få det til at vise 12 volt, selvom der er en vag forbindelse..
metoden med en pære er fin, du kan også sagtens bruge en alm. polsøger..
har blæseren været ustabil inden den døde?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis