Sol-Graddagtal - mangler 2008-2012

Hej alle energi-interesserede.

Er der nogen der har sol-graddag tal for 2008 til 2012?

Jeg har lavet beregning på vores varmeforbrug tilbage fra 1985, for at bedømme gasforbruget i forhold til hvor koldt det er udenfor.
Jeg har de fleste tal for graddage. Men mangler lidt for de seneste år - så hvis der er nogen der kan hjælpe med det - ja så bliver jeg glad.

Hvis nogen er i tvivl om hvad graddage er, så se her Teknologisk Institut om graddage
(Hm - linket kukker vist ?? - kan ikke få det til at være ordentligt?)
>>>>>>>>>>>           Her er lidt af forklaringen citat fra linket ovenfor.

Graddage er et mål for, hvor koldt det har været og hvor meget energi der bruges til rumopvarmning. Graddagetallet kan hjælpe forbrugerne med at sammenligne energiforbruget pr. måned med en normalmåned og pr. år med et normalår.

Energiforbrug til brugsvand indgår ikke, da det ikke er afhængigt af udetemperaturen.

En graddag er et udtryk for en forskel på 1°C mellem den "indvendige" døgnmiddeltemperatur på 17°C og den udvendige døgnmiddeltemperatur i et døgn. Døgnets graddagetal udregnes derfor som forskellen mellem 17°C og den udvendige døgnmiddeltemperatur.

>>>>>>>>>>>>>>>>
PS jeg ved godt at man kan tegne et abonnement på graddage ved Tekn Inst, men dette er altså kun beregning for sjov, så jeg skal ikke bruge penge på det.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis