søger svingbukkemaskine

Hej allesammen, jeg står og skal lave sådan nogle sten tårne som hegnspæle til haven.
så en der lavede dem, men synes lige hans pris var lige optimistisk nok.

-så fandt jeg ud af at han brugte en svingbukkemaskine til at bukke det 8mm rionet.
vil derfor høre om der var en herinde der måske kunne hjælpe mig komme i kontakt med en der har en sådan maskine jeg måske kunne betale mig fra at benytte lidt?

Mvh Ask A.

ps. Her ses det overnævnte tårne: http://www.stentaarne.dk/eksempler/fritstaaende.html
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ask.

Velkommen på siden.
Mon ikke du skulle fortælle lidt om hvilken bredde du har behov for at bukke Rionettene i?
8mm er ret kraftigt net.. er du sikker på det er dimensionen.. kunne det være 6mm i stedet??
Hvilken dimension skal stolperne af nettet bukkes i, altså noget med størrelsen / frigangen af svingbukkeren...

Kunne det evt være noget du kunne lave i en hydraulisk bukker i stedet?? Altså for at tænke i forskellige muligheder...

Slutteligt må jeg sige at jeg desværre ikke har grej af de nævnte slags.. men kan da se ideen i at lave det selv :-)

MVH Njord

MVH Njord
Det kommer lidt an på mulighedderne, kunne være fedt at lave dem sekskantede, som nogle af dem på hjemmesiden.
men som jeg lige snakkede med en ven om ville det måske lige være optimistisk nok at lave selv.

så overvejer om jeg bare sq skære nogle strimer på en 40cm i bredten også lige lære at punktsvejse..

(tak for velkomsten
Hvis det er de høje udgaver kan jeg godt forestille mig du skal op i 8mm for at få stabilitet.
Svejsningen er ikke noget problem.. men vil ikke kalde det for punkt svejsning.. der er masser af gods i 8mm stænger :-)
De kan svejses både med elektrode og CO2..

MVH Njord

MVH Njord
Du har sikkert ret, så det, det jeg skal lære. (aldrig svejset før men hvis jeg ska lave 15 tårne har jeg rigeligt tid at øve mig på
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis