Gulligt skær på plankegulvet

Hej.
jeg er indehaver af en andelslejlighed, hvor der er plankegulve. gulvet er egentlig i ret god stand, men det har sådan et kedeligt gulligt skær. jeg har prøvet, at skrubbe det i bund med sæbespåner og natursæbe, men det fjerner desværre ikke det gullige skær.
jeg tænker så om man kan få nogle produkter som kan løse mit problem?  jeg tænker selv om det måske skal have en dybderensning med noget trærens, hvilket jeg ikke har prøvet endnu. er der nogen som har erfaringer med dette?
OBS, det skal lige siges, at gulvet kun er sæbebehandlet.

Bedste hilsner fra Kim
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det en gul træsort?

Kunne man jo spørge om! :o)
det "gule" er lysets påvirkning med alderen. Du kan enten give gulvet en lud-behandling eller male det ... eller lægge tæppe på

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad med sæbe med hvidt pigment?
Så kan man ligeså godt vaske gulvet i sæbespåner og bagepulver

 

Hej

Jeg kan godt anbefale Pinotex grundrens, har selv brugt det inde jeg skulle ludbehandle et loft og det fik fjernert rigtig meget snavs og nikotin så det ikke var så gult i det.

PINOTEX GRUNDRENS Grundrens fjerner alle former for snavs, sæberester og fedtstoffer inden du træbeskytter. Optimal til grundrengøring af sæbe- og oliebehandlede samt lakerede trægulve før genbehandling. Rengøringen foretages bedst i træets længderetning. Kan også bruges til daglig rengøring af generelle træoverflader. Fjerner effektivt enhver form for snavs, fedtstoffer, nikotin, olier m.m.

http://www.ditbyggemarked.dk/Malerafdeling/pinotex_grundrens_trae___1lt_.htm

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Måske er det tulipantræ - som netop er gulligt.

Og så skal der jo vaskes en hel del for at ændre på kuløren!
Tulipantræ? Næ, rosentræ

 

Nå ja. Gul rosentræ!
Som "Yellow Rose Of Texas" jo! :o)
tak for alle jeres svar. det er da fantastisk som folk er villige til at hjælpe her inde.

jeg tør simpelthen ikke sige hvilken træsort som det er. beklager.

det gullige skær er mere eller mindre konstant. dog er der nogle steder, hvor træet er en lille smule mere gulligt end andre.
jeg var lige nede i den lokale farvehandler, og han sagde følgende:

når dit trægulv ikke er super slidt eller trænger til en afhøvling, så vil jeg foreslå dig, at leje en woodboy også først rense træet med trærens. efterfølgende skal du sætte en sandpapirs skive på woodboyen, også slibe gulvet let. så skal du give det noget hvid lud, forså til sidst, at behandle det med noget natursæbe, hvor der er tilsat hvidpigment.

Han sagde, at denne behandling ikke er super svær og, at det ville give et rigtig flot resultat.

er der nogen som har nogen indvendinger mod denne anbefaling ?

Bedste hilsner Kim L
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også