Gulligt skær på plankegulvet

Hej.
jeg er indehaver af en andelslejlighed, hvor der er plankegulve. gulvet er egentlig i ret god stand, men det har sådan et kedeligt gulligt skær. jeg har prøvet, at skrubbe det i bund med sæbespåner og natursæbe, men det fjerner desværre ikke det gullige skær.
jeg tænker så om man kan få nogle produkter som kan løse mit problem?  jeg tænker selv om det måske skal have en dybderensning med noget trærens, hvilket jeg ikke har prøvet endnu. er der nogen som har erfaringer med dette?
OBS, det skal lige siges, at gulvet kun er sæbebehandlet.

Bedste hilsner fra Kim
Hej. jeg er indehaver af en andelslejlighed, hvor... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
gi den farvehandler en cigar!

 

ingen indvendinger,, husk a lade gulvet tørre ordenlig op efter afvask, og lade luden tørre min 8 timer, påføring af hvidlud gøres nemmest med en fladmoppe,, i hele brædernes længde,,
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lavet samme behandling som farvehandleren foreslår. Men det var mest fordi mit gulv var beskidt og meget uens. Det blev rigtig pænt, og var ikke vanskeligt. Jeg brugte en tæpperenser til at suge trærens, vand og skidt væk. Jeg havde dog ikke behov for at slibe gulvet.
jamen det lyder da som, at han havde fat i noget af det rigtige

Jenshøj: okay du sleb ikke gulvet før påføring af lud? jeg har ellers læst og hørt, at det er ret vigtigt at slibe overfladen før man påfører lud, da det ellers ikke vil kunne trænge helt ind i træet, og stoppe den processen som gør træet gulligt?
trærens fjerner sæberester og snavs plus åbner træet,, men en god ide som farvemanden siger af slibe,, men ik for af åbne træet, mere af fjerne den trærejs som skurreturen giver,, for du kan ik slibe efter ludbehandling for så sliber du i indfarvningen, så eneste rigtige slib efter trærens,,, når det er helt tørt,,
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også