Gode salat opskrifter

Hejsa

Er der nogen der er bud på gode opskrifter på at blande salater som tilbehør til aftensmaden?
Gerne med årstidens grønt, så vi kan komme igang med lidt sundere mad allerede nu 

Det bliver lidt kedeligt bare at skifte mellem 2 forskellige hele tiden.

Håber i er meget mere opfindsomme end mig 

Med venlig hilsen 
Betina
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt forskelligt. http://www.newyorkerbyheart.com/opskrift-indeks/salater
Spinatsalat med kylling
Salat med masser af power.

4 PERSONER
150-200 g broccolibuketter
300 g stegt kylling
½ bakke babyspinat
50 g lyse rosiner
1 snittet rødløg
kviste af citrontimian
200 g fuldkornspasta, f.eks. skruer
25 g ristede hasselnøddekerner

Dressing:
35 g gedefeta + 1 dl skyr
lidt knust hvidløg
3-4 blade citrontimian
salt, peber

Hos os er vi specialiteter i lavenergi billig solcelle anlæg - Kontakt os allerede i dag og få et unik tilbud 
Mange tak til jer begge

Hjemmesiden ser rigtig spændende ud. 
og opskriften på kyllingsalat skal helt sikkert forsøges, den lyder rigtig godt

Med venlig hilsen 
Betina
Bogen "Suveræne salater"
vi elsker kål:
Rødkålsalat. Fint snittet, jo tyndere jo bedre, blandes med creme fraiche og en god skefuld tyttebærmarmelade, deri kommes annanas i bitter, tørrede tranebær, capers.
Hvidkålssalat (græsk salat) fint snittet hvidkål, i en lage af 3 dl olie( solsikke raps, ikke oliven da den bliver tyk som mayonaise, når den bliver kold)1 dl eddike 10 g salt, 2 fed knust hvidløg, peber. sammen med revet gulerod revet agurk evt lidt fint snittet rød peber. ( det sidste er kun pynt) min favorit.
Spidskåls salat. ½ l piskefløde ½ l cremefraiche 1-1½ dl eddike og 1-1½ dl sukker, snittet spidskål (må godt være lidt rustik/grov) pisk fløden næsten stiv, kom crfr eddike sukker røres i, kålen vendes i, tilsæt rosiner evt annanas, ristede solsikkekærner.
Squash salat: squash i skiver, finthakket løg, olie, lidt eddike, salt peber.
Gemusesalat. frossen ærter, majs, peberfrugt, fint skåret blegselleri, blomkål. i lage af olie, eddike, hvidvin, salt, peber, basilikum.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
Tak tak, dejligt med så mange gode ideer
Bogen Suveræne salater, vil jeg se om jeg kan finde, har lige på biblioteket lånt bogen af Lene Hansson, Salater. Ser også rigtig god ud.

Henrik: Din Spidskåls salat, den lyder godt nok lækker  (dog ikke super sund, men lækker)
alle de andre vil jeg bestemt også prøve.

Jeg kan samtidig give jer en her, ikke så meget salat, men som tilbehør, lun.

Aubergine
Squash
peberfrugt

BBQ:
Ketchup, hvidløg, løg, chilli og brun sukker blendes og smages til.

skæres i skiver og lægges i et ovnfast fad, overhældes med olie og drysses med valgfrit krydderi (vi bruger pommes frittes kryderi, ind i ovnen på 160 grader til det er "mørt" 
når det har køle lidt af, vendes lidt hjemmelavet BBQ i (kun en smule), og server.




Med venlig hilsen 
Betina
Jeg laver tit en "djævlesalat".
Den består af:
2 dåser blandede bønner (dejligt nemt at arbejde med)
1 fint snittet løg.
2-3 fed hvidløg, finthakket.
1-2 snittede chili (bestem selv styrken).
1 dåse majs.
1 hakket rød pepper.
Skal det være rigtigt fint kan der også tilsættes hele sherry tomater.

Dressing:
1del. rødvins eddike.
2del. cremefraiche (9%). 
1 stænk tabasco (eller flere, hvis det behager)
salt og pepper.

Det hele hældes sammen, og trækker en times tid inden maden serveres.
Passer fortrinenligt til kylling eller fisk. 

Velbekomme  

Vil bestemt prøve nogle af de andre forslag, da konen og jeg har lagt vores kost om, i et lille års tid nu... og jeg har smidt 40 kg...    



 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
mente ikke, der ikke måtte være lidt dressing ved, ellers er vi jo tilbage ved den almindelige grønne salat med iceberg. ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser.
Avokado kan bruges til at tykne en olie eddike dressing, de skal bare dyppes i kogende vand inden de skæres over, så bliver de ikke sorte. soya i stedet for salt og du har en helt anden dressing igen.
sådan en helt almindelig tomat salat med rocket salat, feta og oliven er jo altid dejligt, jeg elsker at bruge soltørrede tomater i olie som dressing, med lidt grov sort peber og oregano.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis