Må man selv skifte vandrør hvis man er klejnsmed?

Heysa ..
Jeg vil lige høre om jeg selv må skifte vandrør på mit
hus når jeg er klejnsmed?

// schioler

.. Schioler ..

Heysa .. Jeg vil lige høre om jeg selv må skifte... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He he Ktm
Det har du jo heller ikke brug for, når du kan få hjælp herinde
Skrevet af Sitting Bull på 15 jan 2013 15:48

Netop ktm.

Når du selv har lavet vandinstallationen så ved du osse at der er noget der dur!
Selvgjort er velgjort jo!
Og hvorfor så spilde penge på en rørskadeforsikring! 

Man må spare hvor man kan.


Her hvor jeg står midt i at skifte husforsikring, fandt jeg ud af, at det skulle det koste mig 3000 kr. årligt med den rørskadeforsikring.
Det kom en kende bag på mig. 17 år uden den forsikring à kr. 3000 = 51.000 sparet. Det er da en sjat.
Som en morsom ting i den forbindelse er, at jeg har givet ca. 6.000 kr. p.a. og skulle op på 10.000 kr. p.a. Det ville jeg så ikke og har nu skiftet og skal betale 4.000 kr. p.a. Så i grunden er jeg mit gamle selskab en del tak skyldig, selv om de har lidt svært ved at slippe mig pga deres uheldige fejl og andre særheder.

Morale: Sørg for at få tilbud på forsikringerne jævnligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nå ja.

Mit indlæg var nu ironisk ment.
Men ironi er jo en svær en. .o)

Ihvertfald jeg heller aldrig haft nogen form for rørforsikring.

Primært fordi den er udført som præisoleret kobberrørsinstallation, delvis indstøbt! Hvilket jeg anser som en rimelig sikker løsning.
Til ulempe taler at den er udført i 1978. Og det er spørgsmålet om den overhovedet kan forsikres i den fremskredne alder af 34 år! Og hvis det skal koste 3000 kr. pr. år! Så tager jeg vis sjangsen - indtil videre.

Meeeen jeg må indrømme at jeg i min fremskredne alder måske overvejer at sikre mig lidt bedre. Evt. ved at lave en ny installation - i forb med en badeværelsrenovering!
Med aut. VVS-installatør som "medvirkende" Naturligvis!
Jeg var den første her i det lokale vandværks område, der lavede installation efter "nye" regler, dvs. rør i rør PEX, og ubrudte føringer ud til hvert eneste tappested.
Da vandværksformanden kom for at finde ud af, hvad vi skulle gøre med måleren, var han mildest talt forbløffet over min, i hans øjne, fuldstændig absurde installation. Det havde han godt nok aldrig oplevet. Det var i 1996!
Eneste skade jeg har haft, var manifoldene jeg havde fået var i galvaniseret jern, som begyndte at tære. Det skiftede jeg så til messing og regner med, at så går det nok min tid ud.
Så hvis ellers PEXrørene ikke rådner op, så skulle det være godt nok!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis