Dampspærre i gammel muret udbygning.

Hej.
Jeg har købt et ældre hus som jeg er i gang med af renovere. Jeg er så kommet til værkstedet, det er en gammel muret staldbygning. Indvendig var der isoleret stolpeskelet med dampspærre og gips, alt det har jeg revet ned fordi det har været så fugtigt af stolperne var rådne de nederste 50 cm. Jeg tror selv det skyldes af der har været dampspærre. Men nu vil jeg så til af bygge det op igen med isolering i væggene, men mit spørgsmål er så om jeg skal sætte dampspærre i væggen eller om jeg skal droppe den??? Rummet kommer ikke til af være opvarmet, kun lige en aften hvis man står derude i længere tid men ellers ikke. Lasse NB

Lasse N. Bendtsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej, jeg har selv et nogenlunde tilsvarende spørgsmål kørende... men jeg har kigget på Ytong Multipor plader - de limes op med letmørtel på eksisterende mur... ytong.dk

diffusionsåbne isoleringsplader som tillader muren at ånde - men det er en dyr løsning

Mvh. Anders
Muren er så gammel og ujævn så det vil ikke kunne lade sig gøre af sætte sådanne plader op.

Jamen jeg ville netop bygge en skelet væg hvor jeg så vil isolere med 100mm isolering så det forhåbentlig kan holde sig frostfrit. men spørgsmålet er jo så bare om der skal dampspærre? For f.eks i sommers var der jo køligt indenfor og varmt udenfor og hvis du så sætter dampspærre op er damspærren jo på den forkerte side, og så skabes der jo kondens.

Lasse N. Bendtsen
Uden varmekilde er intet frostfrit.

Men uden varmekilde i bygningen, kan du godt undvære damspærre ja.
Nej man kan jo aldrig være 100 % sikker på af det er frostfrit, men der er mindre chance for frost hvis der isoleret. 

Men hvis man undværre dampspærren og engang i mellem sætter varme på, vil der så ske noget ved det?

Lasse N. Bendtsen
Nej, det er okay, så længe det er ikke konstant opvarmet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis