Anden bil... hvordan får man den bedste pris, når den gamle har en skadet front...

Hej med jer alle :-)

Som andre sikkert også har oplevet, er der i dag faldet lidt sne.. og dermed er det blevet glat :-(
Og så var jeg altså så uheldig at få bulet fronten.. Og da den er af plast skal den skiftes da der er knækket flere fastgørelses snap osv..
Tågelygten i den ene side er væk og grillen (kromet plast) er bulet samt motor hjelmen der er i stål har fået et tryk i kanten... Så alt i alt en del der skal laves..

Jeg har lidt overvejet om den skulle skiftes alligevel, så nu er spørgsmålet jo lidt om hvordan man får den bedste pris..
Altså sælger den med skaden (forsikringsskade) eller skal jeg få det lavet før en evt bilhandel?

Nogen gode råd??

MVH Njord :-(

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En forhandler med værksted vil som regel se en forretning i at udbedre skaden selv.
Han kan fint arrangere det med dit forsikringsselskab, og så skal du ikke undvære bil i en eller anden uoverskuelig lang periode.

Med venlig hilsen
ktm

Det havde jeg også overvejet...
Det vil ikke være et problem at undvære bilen.. så den vej rundt vil det være lige meget :-)

/ Njord

MVH Njord
Jeg er ret sikker på, at forhandleren vil foretrække at klare sagen selv, i stedet for at overlade den forretning til en kollega/konkurrent. Og så slipper du for alle de sløje bemærkninger om, det måske ikke er udført korrekt osv osv, med deraf følgende reduktioner i indbytningsprisen.
Jeg ville i hvert fald ikke bøvle med det, hvis det er lige op over med at skulle handle bil.

Med venlig hilsen
ktm

Det er da noget jeg har overvejet lidt..
Så det kan jo netop være den ekstra anledning der gør det bliver lidt mere aktuelt...

Så jeg vil da lige overveje om ikke det kommer til at ske :-)

MVH Njord

MVH Njord
.... men! Argumentet fra forhandlerens side vil også være: Aha! din bil har en skade, ja, så får du det mindre, da jeg skal sælge en bil, der har været skadet - mon du kan få det til at gå lige op?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis