Natlys til 10 kr - uden ledninger.

Natsejlads? Det er sjældent aktuelt, fordi vi sejler I sommerperioden.

MEN et par gange har jeg sejlet i HELT mørke, og manglet lys på kompasset, som ikke blænder / ødelægger nattesynet.

Jeg vil kun have det allermest nødvendige monteret i båden. Det ER en lille båd – der skal ikke være alt for mange ting der skal vedligeholden.

CYKELLYGTER – dem der nu ikke er lovlige mere, ligger til 10 kr i brugsen lige nu, så jeg lavede lidt småforsøg med elektrikerrør, Plastic Padding og Velcro.

Der kommer Velcro under ruftaget og hvor det ellers er smart at sætte natlys – Kompasset + ”kortbordet” + instrumentpanel/ekkolod – så kan jeg bare ”Putte en på” i hvid eller rød efter behov.

Se billederne.


Måske er der nogen der kan bruge ideén. MVH A.

PS _ Ja naturligvis kan man gøre det på mange måder - Pandelygte ville også være fikst – dem kan man købe med rødt lys – smart og praktisk.











SLUT med billeder.

To ulykker kommer sjældent alene.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja kreativitet fejler ikke noget.
som prototype. lamper.
men de holder ikke så længe på strømen
men kan de skifte batteri på lygterne.!
når nu er dingle lygterne er forbudt på cyklen. kan de bruges til andre formål.!
som lommelygte til finding af nøglehullet.
i en tilværelse i nøglebunt.
men i båden er der fordel i røde lys. i mørke periode.!
og i bil når man skal op under instrumentbrædtet ude på bøhlandet.
Batterierne er nemme at skifte - hvis man ikke limer for meget Plastic Padding på (som mig)

Der skal være 2 stk CR 2032 i hver lille lygte.
Det er LiIon knapceller / De koster ca 30 kr for 5 stk / Igen i Brugsen.

Ellers kan man jo købe en håndfuld af lommelygterne på tilbud - De skilles ad med en lille stjerne-skruetrækker og så tage batterierne derfra.

Nu har jeg lavet nogen flere - så er der lidt at skifte med, hvis det skal være.

MVH A.

PS - Noget af det Velcro jeg har brugt TESA - selvklæbende - det er HELT vildt stærkt klæbende, når underlaget er helt rent. Imponerende.

PSPS Jeg vil også lime 3 strimler Velcro (dem med krogenen på) på ruftaget ---- På vej ind i havnen, så kan man smide en fortøjning op, og den bliver hængende til man selv er kravlet op foran, hvor man har brug for den.
Har set fidusen på en kapsejladsbåd - for at få de løse skøder til at blive i nærheden.
Fiks ide - Håber jeg - Vi får se.

To ulykker kommer sjældent alene.
Det der med velco i sollys behøver ikke at være en god ide..
Det mørner hurtigt, og limen er svær at få af.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja OK - det kan jo være at sollys ødelægger det lidt for hurtigt.
--- men jeg tror jeg vil prøve.

Jeg vil også prøve lidt mere med Velcro til diverse småting - den lille GPS, reserve-kniv, lommelygte osv. --- så de bliver hvor de skal være.

Forresten så jeg nogen der havde sat gardiner op med velcro i hjørnerne - på sådan en lille båd som vores, er det fikst. Så kan man jo undgå at bore og skrue for at få gardiner op.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis