Hjælp til at skille en opvaskemaskine ad

Hej

Vi har en Siemens opvaskemaskine som desværre er gået istykker, den vasker fint nok men vandet bliver ikke varmt i den så det bliver ikke rent det den vasker.
Jeg er så begyndt at skille den ad da jeg stærkt regner med at det er varmelegemet der er istykker, men her støder jeg i problemer, jeg havde regnet med at varmelegemet sad bagpå sådan en, men mit prolem er at jeg ikke kan få bagklappen af, det ser ud som om den sidder sammen med siderne via en sort "kappe" har fjernet skruerne og idet jeg løfter den er det som om jeg løfter hele maskinen fra bunden, kan det være rigtigt at jeg skal løfte hele maskinen af bunden for at komme ind til varmelegemet? Umiddelbart ser det også ud til at al mekanikken sidder ovenpå bunden af den, men det vil da give en masse bøvl at skulle få det til at passe ned over den igen med slanger, ledninger osv og er vel ikke noget man kan klare selv ene mand da den jo vejer godt til.

Opvaskemaskinen er en Siemens se 46t591

Har vedhæftet lidt billeder i håb om at der er nogen som kan forklare mig hvad jeg skal gøre.

Billede 1: Højre side af opvaskemaskinen
Billede 2: Højre og bagsiden af opvaskemaskinen, det er den sorte belægningen som sidder sammen hele vejen rundt og er et eller andet hårdt materiale.
Billede 3: højre side i bunden hvor al mekanikken sidder.
Billede 4: Venstre side af opvaskemaskinen

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Mvh. Brian

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se at der har været 36 inde og se på dit spørgsmål, men ingen gør sig tanker om hvordan du kan skille den ad, så her er mit lille beskedene forslag.
Anskaf ca. 200 g. trotyl, anbring det i maskinen og antænd sagen så er den skilt ad
Da du ikke skriver noget om at den skal kunne samles igen, må det da være den letteste løsning.
Skrevet af Håndværkeren på 15 jan 2013 22:18
Jeg kan se at der har været 36 inde og se på dit spørgsmål, men ingen gør sig tanker om hvordan du kan skille den ad, så her er mit lille beskedene forslag.
Anskaf ca. 200 g. trotyl, anbring det i maskinen og antænd sagen så er den skilt ad
Da du ikke skriver noget om at den skal kunne samles igen, må det da være den letteste løsning.

Engig, Håndværker.
Med et lille jysk grin fra Sy'fyn.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Varmelegmet sidder helt sikkert i bunden, da det er der vandet står.
I nogle opvaskemaskiner er det endda synligt indefra.

Inden du køber et nyt, så mål lige om der er spænding på med et voltmeter.

For bedre at kunne komme til at udskifte, kan du lægge opvaskemasinen på ryggen og formentlig afmontere bundpladen.
Hej igen
Den beholder der sidder på siden af opvaskemaskinen, den er fyldt med vand så hvis jeg ligger den ned kommer vandet ud af den, har prøvet at løfte den op, det kan jeg også godt men så kommer der også vand ud af den, ved du om der sidder et sted hvor man kan tappe vandet af den?

Mvh. Brian
start maskinen op på et alm program tryk derefter på den blå dims nede i bunden af maskinen nu skulle maskinen gerne tømme beholder for vand .der sidder ingen aftapning.Gør dig selv den tjeneste at rengøre det lille kammer for neden på billedet der hvor slangen sidder på over til sumpen af maskinen ellers skal du snart have den skilt ad igen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
På "vores" alles Siemens opvaskemaskiner er det ikke muligt at afmontere bundpladen som vist i instruktions videoen på Skift Selv.dk.
Alternativet er at skære hul i plastic bundpladen, og tage varmelegeme ud den vej.

CBA.

Velkommen her på LDS.

Nu er det en meget gammel tråd du kommenterer på. Desuden er det en meget dårlig ide at skære hul i bundpladen, den skal være tæt for at virke som en del af over svømmelses sikring. Det er aldrig nødvendig at lave destruktive indgreb, for at skifte en reservedel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

 Ja. nu er det sikkert en gammel tråd- alle opvaskemaskiner har et elektrisk varmelegeme, der siddr i bunden af karret- omtrent som en dyppekoger, hvis nogen kender et sådant antikvret teknologi. dvs en stor modstand, indpakket vandtæt . Denne genererer via den ohmske modstand varme som så opvarmer vandet i opvaskemaskinen. Denne modstand/ varmelegeme bliver efterhånden tyndslidt via forbænding/fordampning af det elektrisk ledende materiale- et metal, hvilket bevirker at over tid brænder denne tråd over, og deraf intet varmt vand.

Dette varmelegeme er fuldstændigt nemt at udskifte; sidder nederst på tromlen i et kar og er normalt monteret med to skruer/ møtrikker og en varmebestandig pakning af noget plast/gummiagtigt materiale, som SKAL udskiftes sammen med varmelegemet, da det over tid bliver hårdt. Sidst jeg købte og udskiftede et sådant, kostede det ca 400 dkr. (Miele) og operationen tog ca 30 min alt iberegnet- og private kan/ kunne på det tidspunkt købe direkte hos miele. Har også købt kul til vaskemaskine- heller intet problem.

MVH BSN


BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis