Opfrisk af karme i vådrum.

Hej gør-det-selv folk. Jeg vil til at opfriske vores (dør)karm i badeværelset. Helt i bund, hvor jeg først fjerner alle gamle lag maling med Nitro Mors Lak og malingfjerner. Mit spørgsmål går ud på om grunderen skal være speciel, nu det for det første er i vådrum og andet, er træ. Eller er det nok med en almindelig grunder, når den males over med god vådrumsmaling?

Håber I kan hjælpe mig. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det gør den. Det er et lille badeværelse og karmen er tæt på selve forhænget. Vil ordne det, da malingen er ret medtaget/skaldet af i flager. Men dette kan sagtens skyldes tidligere nemme løsninger og/eller dårlig og forkert maling.

Derfor vil jeg ordne det helt i bund og ordentligt nu. Karmen bliver ikke direkte våd, men får da stænk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I dit tilfælde ville jeg afmontere indfatningen og montere en ny i plast, primo laver forskellige kopier af paneler i hvid plast. Fås i alle byggemarkeder.

Elektronikteknikeren
så vil jeg foreslå at du monterer en lille fast brusevæg som kan sørge for at karmen ikke bliver våd, det kan nøjes med at være en 20-25cm. alternativt sætter du forhænget fast til væggen i den side hvor døren er.

Det der er problemet med indfatninger, indendørstræ i det hele taget er at det er så tørt det meste af tiden, når det så får vand så suger det kraftigt og udvider sig hurtigt, hvilket får malingen til at lave små revner og så går det kun en vej. 

Din indfatning mangler sikkert et stykke i at røre ved gulvet, (som den skal) så når en dråbe løber ned ad indfatningen så ender den med at hænge på endetræet hvor den hurtigt suges ind i træet.

P.s. måske kan du finde en plastik/kunststof indfatning der kan tåle vandet.

En ide kunne også være et par bruse vægge:
http://tinyurl.com/bgkbefs
 

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også