Fladskærmstv på badeværelse

Har nogen af jer erfaringer med at have et fladskærmstv på badeværelset? Her tænker jeg især i forhold til sikring mod fugtskade på tv'et.

Jeg har nemlig et badeværelse på ca. 16 kvm med brusekabine, væghængt toilet, stort møblement og et 2-personers spa med ryglæn. Umiddelbart over det væghængte toilet er der faktisk plads til en godt 32 tommer LED-skærm, som så kunne kobles til kabeltv, samt kobles op til en central server, således jeg f.eks. decideret kunne arbejde fra spa'en (softwareudvikling). Men jeg er i tvivl om jeg kan benytte en standard LED-skærm eller om jeg skal gøre noget specielt for at sikre jeg ikke gør skade?

Jeg ved der findes sådan nogle specialdesignede skærme der vist skulle være 100% vandtætte - men det er vel næppe nødvendigt? Området er så langt væk fra brusekabine og spa at det i hvert fald ikke ville blive betegnet som vådzone, sådan rent byggeteknisk.

Håber I kan hjælpe - og god søndag til alle :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu tror jeg nu nok du mere trænger til nogen drag over nakken, nu må du simpelthen styre dig. Når du går i bad er for at blive ren og have det afsappet, så skal hverken tv eller en eller anden dum pc ud på badeværelset. Hvis du ellers bor sammen med en kæreste eller kone, så er det godt nok på tide hun slår i bordet og beder dig om at stoppe.
H.F. hvad du gang i mand, bare ødelæg dit eget liv
Misundelse er en grim ting
Michael skal vel også ligge i spaen med konen og se frække film

Michael jeg tror faktisk ikke der vil være det store problem med at have en fladskærm i badeværelset, medmindre du har for vane at tage brusebad så rummet er helt tåget.
Fladskærmen har jo samme temperatur som rummet og hvis den er tændt så er den varmere, så der skulle jo ikke sætte sig kondens i den / på den. Måske du skulle prøve med en ikke alt for dyr model til at starte med.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
@Håndværker Der blev der vidst lige dømt generationkløft ! Har i min tid som elektriker været med til at lave flere badeværelser,hvor der blev forberedt til både internet og fladskærm. Det burde stå folk frit for at installere sådan elektronik på badeværelset, uden at skulle stå model til sådan en opsang! @illio hvis du ellers sørger for en fornuftig udluftning af dit badeværelse (læs Fugtstyret ventilator) kan jeg ikke se det skulle give anledning til problemer. Jeg har en kamerat som har lavet samme nummer, for 3 år siden den er godt nok blevet udskiftet men det var pga. Tyveri.

Det fikser jeg...
Skrevet af Håndværkeren på 14 jan 2013 23:46
Nu tror jeg nu nok du mere trænger til nogen drag over nakken, nu må du simpelthen styre dig. Når du går i bad er for at blive ren og have det afsappet, så skal hverken tv eller en eller anden dum pc ud på badeværelset. Hvis du ellers bor sammen med en kæreste eller kone, så er det godt nok på tide hun slår i bordet og beder dig om at stoppe.
H.F. hvad du gang i mand, bare ødelæg dit eget liv

Haha.. sådan en vinkel kan man naturligvis også tage på det ;-) Min kone er heldigvis en ung, smuk, sød og fantastisk pige.. så hun mener naturligvis TV også hører til på badeværelset når man sidder i spa'en og hun har da også over flere omgange benyttet mit vandtætte tastatur således der kan arbejdes fra badet .. Så heldigvis er der fin støtte den vej ;-)
Men altså ja - hver sin smag. Jeg synes det er dejligt afslappende f.eks. at kunne se et afsnit af en serie imens man sidder i et spa-bad. Et spa-bad er jo netop rettet mod afslapning og ikke blot at blive ren.. så det passer vist meget godt ind :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Til asger og elmichael: Mange tak for rådene. Jeg må vist bare prøve en lidt billig LED skærm, eller sågar bare en rigtig billig LCD skærm til at starte med. Der er hele 2 ventilatorer i rummet. En der starter med lyset (og derudover er fugtstyret.. sidder over brusekabinen) og en der starter med spa'en og sidder imellem spa'en og væggen hvor jeg ville have sat skærmen op.
Observationen med at kondens ikke ville sætte sig på den giver umiddelbart god mening i mine ører og da det altid er vores vane at sætte vinduet på klem når vi går i bad, så kunne det nok også bidrage til at der ikke er et problem.

Jeg prøver sgu tror jeg ;-) Mange tak for hjælpen.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Annonce
Er det så ikke kun stumfilm, du kan se i dit boblebad?

Jeg har blot et ganske alm. enkeltmands-spa/boblebad, og det larmer da så vildt, at man ikke kan høre ørenlyd!
Når der er luftindblæsning på, sprøjter det så vildt, at man kan ikke have en bog eller andet læsestof med sig.

Med en kone af den nævnte kaliber, kunne jeg nok også finde på andet og mere spændende, hvis hun da ikke har "hovedpine"

Jeg har brugt det boblebad 3-4 gange i de små 10 år vi har haft det. Børnebørnene synes vist nok, at det er morsomt at bruge det, men det blander jeg mig ikke i under indtryk af den standende heksejagt. (Og så skal jeg heller ikke gøre skidtet rent!)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du har en ung smuk og sød kone, fatter jeg da slet ikke at du vil have TV i badeværelset. Da ville jeg da bruge tiden til at "botanisere" en hel del istedet for.

Men forstå mig ret, hvis mine medmenesker har så travlt med deres arbejde, at de er nød til at sidde i badet og arbejde så kommer min gamle vens ord til at passe !
For han sagde altid:  Livet er da ikke andet end  arb - æ - ski - sov.
vi har et samsun 32 tommer lcd skærm i vores badeværelse, i fodenden af vores spa bad, tror vores badeværelse er omkring de 20 kvm, og vi har aldrig haft problemer med det, det hænger på en dreje arm så det kan drejes over mod tønden også.... :-)
vi har et samsung 32 tommer lcd skærm i vores badeværelse, i fodenden af vores spa bad, tror vores badeværelse er omkring de 20 kvm, og vi har aldrig haft problemer med det, det hænger på en dreje arm så det kan drejes over mod tønden også.... :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis