konisk brændeflækker

Hej.
Jeg vil gerne lave mig en simpel brændeflækker, der består af en konus, drejet på Ø 80 - 100 mm rundjern/stål, konus ca 200 mm lang. der skal så stikkes en spiral med 5 - 6 mm stigning, og det er her balladen starter. Det kræver en drejebænk med tilspænding på tværslæden, og det er mit indtryk, de er ved at være ligeså sjældne som tænder fra høns, men er der nogen der ved hvor der står sådan et dyr vil jeg gerne høre om det. Jeg kan levere konussen.
De er meget brugt i Amerika, England, Tyskland, Sverige, men dem jeg har fundet til salg har været noget voldsomt udstyr til traktorer. Denne her skal stå på et stativ med et land der giver modhold når der arbejdes og trækkes af en el-motor eller plæneklippermotor.


mvh 

 varmetossen

Hej. Jeg vil gerne lave mig en simpel... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Den har jeg godt luret

 varmetossen

Hej Klaus

Fortæl meget gerne noget mere når du har fået kløveren lavet færdig. Vinkel på konus, "højde" på
spiral/gevind, omdrejninger, hvor meget modhold/ land der skal til osv.
På forhånd tak

Mikkel
Hej.
Ja, det er jo snart tid igen til det udmærkede arbejde med at skaffe næste vinters varme.
Tror jeg går efter den færdige løsning, som Asger-P henviser til med
http//tinyurl.com/angfpxq.
Den kan åbenbart købes, incl. forsendelse, til ca d.kr 900 og så er der vist ikke grund til at sprælle ret meget på hjemmefronten

mvh

 varmetossen

Hej.

Godt set. Det ser da fornuftigt ud.

mvh

 varmetossen

Hej.
Det blir desværre ikke om brændeflækker denne gang men dog flækning.

Sad en aften og stenede over you tube og så folk der slap godt fra deres arbejde med brændet kun med flækøksen ved at binde trillerne sammen.

Lige nu har jeg været i skoven og skære udgåede graner ned, da jeg kom forud med at tømme brændelageret. De kan brænde med det samme og kan anbefales, hvis man er i knibe og kender en skovfoged. Ellers ring til en og spørg.

Nå men jeg bandt nogle triller sammen og prøvede det, og hold da op en forandring i arbejdet. Nogle af dem skal lige flækkes med en kile, men det er også piece of cake, da alt jo bliver stående op.

Det er langt hurtigere og nemmere end med en hydraulisk brændeflækker, og er der knaster i, er det lige at skære for med motorsaven.

Hvor svært kan det være. Jeg har godt nok brugt meget tid gennem årene på at rejse brænde op.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis