Gulvvarme oven på strøer ..

Hej med jer

Jeg står og skal til at lægge gang og køkken sammen til et stort dejligt anvendeligt køkken-alrum med spiseplads.

Det jeg ved om konstruktionen er;
Beton klaplag
100 mm. rockwool isolering direkte herpå
Ca. 50 mm. luft fra isolering til underkant strøer
100 mm. strøer.
Herpå 22 mm egeparket

Min tanke var;
Klaplag
20 mm. flamingo isolering ( har engang set der var kommet noget nyt der isolerede 20-30 % bedre med den samme massefylde -nogle der har en ide om hvad/hvor det er har desværre ikke kunne finde det igen )
xx mm. flamingo isolering plader så der passer til overkant strøer
Gulvspånplader med fræset spor og varmefordelingsplader hvori der kommer gulvvarme slanger
Herpå 10 mm. gulvspånplade
Herpå korkgulv

Nogle ideer, forslag, tanker ?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke forstået!!

Vil du bevare de gamle strøer?

Polustyren (flamingo) fåes med forskellig isoleringsevner fra ca lambda 31 til lambda 44.
Lambdaværdien skal være så lav som mulig, og den laveste er typisk grå.
ja, det er sikkert den nye polustyren med grafit du mener, men den er også væsentligt dyrere, så har du plads til tykkere isolering, så ville det være at foretrække, frem for den grå isolering.

Men drop dine gamle gulvstrøer, og udlæg afrettet flamingo helt op til underkant spånplade, med spor til gulvvarme, husk at lægge en damspærre over isoleringen.
Hej med jer
Ja jeg vil beholde gulvstrøerne i det, det er gangen midt i huset, med værelser på den ene side og toilet/bad på den anden, ellers skal jeg opklodse dem der hvor jeg saver dem og det er jeg ikke tryk ved.
Hej med jer
Ja jeg vil beholde gulvstrøerne i det, det er gangen midt i huset, med værelser på den ene side og toilet/bad på den anden, ellers skal jeg opklodse dem der hvor jeg saver dem og det er jeg ikke tryk ved.
Hej med jer
Ja jeg vil beholde gulvstrøerne i det, det er gangen midt i huset, med værelser på den ene side og toilet/bad på den anden, ellers skal jeg opklodse dem der hvor jeg saver dem og det er jeg ikke tryk ved.
Hej med jer
Ja jeg vil beholde gulvstrøerne i det, det er gangen midt i huset, med værelser på den ene side og toilet/bad på den anden, ellers skal jeg opklodse dem der hvor jeg saver dem og det er jeg ikke tryk ved.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis