Trailerstik

Hej Gør det selv folk

Jeg har en trailer, som mange andre.

Men når jeg montere stikke i bilen ryger sikring til venstre baglys næsten hver gang, og ellers lyser intet lys på traileren pånær venstre blinklys. Dette får bilens blinklys til at sætte igang også.

Kan det være stikket på selve bilen der er noget galt med, eller skal jeg bare se at få skiftet stikket på traileren?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa Jonas

Blev dit stik på bilen ikke tjekket sidst du var til syn og virker det med andre trailere ?

Når det er på plads så kig på traileren, det lyder som om der er en kortslutning i venstre blinklys, måske der er byttet rundt på stel og strøm.
Ellers skulle den ikke springe sikringer, medmindre selvfølgelig at du har sat en vildt stærk pære i. 

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Hej.
Jeg var for et par år siden SÅ træt af gamle trailere og deres problemer, så jeg købte en ny. Så blev jeg sgu standset af en bilist, der sagde at mine agterlys lignede et lysshow når jeg foretog mig noget. Det viste sig som foreslået det var en kortslutning i en pære og det har været ok siden.

mvh

 varmetossen

Hej
Selv om alt lyset på din trailer er defekt, skulle det ikke kunne starte dit blinklys på bilen,

MEN pas meget på hvis det er en nyere bil med "can" (mest tyske biler) eller "multiplex" (franske) da overbelastning kan ødelægge styrebokse på din bil 

få din trailers lys kontrolleret på et værksted eller gør det selv med et par løse ledninger med sikring fra vognens batteri !
Hvis du selv vil teste kan du skrive igen, så skal jeg forklare dig hvordan det skal gøres  

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis alt lys på bilen fungere, når du ikke har traileren tilsluttet, så er det vel din trailer der er galt med.
mvh jens

Hej Je_ns

når traileren ikke er tilsluttet er der intet galt, men har måtte skifte sikring 2-3 gange efter at traileren har været tilsluttet - så ja det er vel traileren den er gal med
og jeg kan fortælle dig at der ihvertfald ikke erbyttet rundt på stel og strøm, da det ikke har betydning igennem en pære

men jeg ville nok skrue lygte glas og trailer stik fra hinanden og se hvordan det ser ud..
hvis det hele er irret så må du jo starte fra en ende af med at rense stik osv.
Skrevet af subwoof på 14 jan 2013 22:05
og jeg kan fortælle dig at der ihvertfald ikke erbyttet rundt på stel og strøm, da det ikke har betydning igennem en pære

men jeg ville nok skrue lygte glas og trailer stik fra hinanden og se hvordan det ser ud..
hvis det hele er irret så må du jo starte fra en ende af med at rense stik osv.

Hej

På en trailer er det  MEGET  vigtigt at stel sidder det rigtige sted i stikket da alle de lamper der ikke er tændt vil søge stel gennem de andre lamper hvis stellen er anbragt på et forkert ben i stikket - dette resulterer i at alle lamper blinker når du viser af og så videre og så videre !

Få kontrolleret lyset på din trailer inden du sætter den til din bil igen, så du ikke ødelægger noget på din bil - du kan selv gøre det med et par ledninger fra batteriet - hvis du har mod på det så skriv igen  så skal jeg hjælpe dig med det.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis