Output solcelleanlæg

Hej Folkens,

Hvor meget output har i på jeres anlæg for tiden? hvad havde i f.eks hele december måned?
er interesseret for at se om der er stor forskel på anlæggene
Hej Folkens, Hvor meget output har i på jeres... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KentAJ på 20 jan 2013 12:54
Eisoe# damn, jeg købte mit anlæg gennem XL. leverandøren var Feiye, og den eneste som talte ganske kort om det, var elektrikeren og han mente at det ville koste x-antal 1000 kr. (via en PMU)

Prøv at gå ind på inverterfabrikantens hjemmeside - måske har de et program til download.

Når jeg skrev at mit anlæg blev leveret med program er det lidt af en tilsnigelse - mit anlæg blev leveret med bluetooth og rs485 interface - programmet hentede jeg selv på inverterfabrikantens hjemmeside - gratis.

Var inde at kigge på specs. på din - der står :

Communication interface
RS485/USB/Ethernet

Går ud fra at inverteren er en Ever solar - det angiver FEIYUE

Så det skulle være muligt at lave en trådløs forbindelse uden PMU.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg håbede lige, at jeg kunne f.eks. downloade data på en usb-disk og så overføre dem til computeren, men

Ja, så ender vi desværre tilbage til økonomien. Der skal trækkes strøm til laden (der er gravet tomrør ned), men vi er det samme sted som mht. en udgift til elektriker og diverse. som jeg bliver nødt til at være tilbageholdende med til tiderne bliver bedre.
Der er også gravet et tomrør ned til et evt. ethernetkabel, når de tider kommer. (anlægget har produceret noget strøm og sparet på min varmeregning. :-) )

Men nu ved jeg lidt mere om mulighederne. Takker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et 5.85 kWp anlæg. December har givet mig 78 kW. Januar har pt. givet 53,63 kW. Bedste måned siden jeg fik det ultimo august var oktober med 374 kW.

 

Hold da lige op det er sgu da flot.. mit 6,2 kw´s har produceret ca det halve, skal jeg være bekymret, eller kan det bare være antallet af soldage på matrikelen der gør den forskel?

Vh

<p>KISS...</p>
Skrevet af transalp på 23 jan 2013 16:01
Hold da lige op det er sgu da flot.. mit 6,2 kw´s har produceret ca det halve, skal jeg være bekymret, eller kan det bare være antallet af soldage på matrikelen der gør den forskel?

Vh

Jeg synes du skal tage det ganske roligt - mit 6 kWp anlæg har produceret ca. som dit.

Og vi snakker altså om ganske få kr i forskel - ca. en halvtredser i januar.

Der er rigtigt mange forhold, der spiller ind - og dec., januar er de solfattigste måneder i året - statistisk.

For enden af min grund mod syd på den anden side af hækken står nogle træer og det varer lidt i denne tid når solen står så lavt før den er oppe over. Og så er vinklen også betydende, jo mere vandrette de er jo mindre giver de i denne årstid - mine er ca. 35gr. og det bliver optimalt når vi når hen i april/maj - der er der også mange flere soltimer.

Så der er ingen grund til bekymring - det skal nok komme

Der har også været noget sne på mine i denne måned - og jeg vil ikke risikere liv og lemmer for at fjerne det for næsten ingenting.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Årlrejt.. Jeg slapper lidt af igen.. ) Mine paneler er Mono, måske det også spiller med i vinterlyset. men jeg har også 35 grader hældning, ret syd..

<p>KISS...</p>
Skrevet af transalp på 23 jan 2013 19:44
Årlrejt.. Jeg slapper lidt af igen.. ) Mine paneler er Mono, måske det også spiller med i vinterlyset. men jeg har også 35 grader hældning, ret syd..

Samme her - også stik syd og monopaneler

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

120 kwh på med 6,4 kwp paneller.

På vedlagte link kan du lave en prognose. min produktion har måned for måned siden april afveget maks under 10%.
Og totalt ligger jeg 2 % under prognossen for 2012.
Men i min prognose har jeg ikke fratrukket tab grundet min skorsten som skygger morgen og aften.
Så den er god nok.

http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php

VH
Tak for det. Jeg måtte gå ind på hjemmesiden en anden vej for at få det til at virke.

Efter den skulle jeg producere 134 kWh i januar - uden hensyn til skygger mv.

Det kommer jeg slet ikke op på - måske 1/3.

Det er nok de træer, der skygger i starten af soldagen, der er skyld i det. Og så det sne, der har ligget på dem.

Nu har jeg sat prognosen for månederne ind i mit regneark - så må vi se.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja-ja - det går den rigtige vej - 56 kWh indtil nu i feb. - det er mere end hele januar

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 54 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis