Forsatsvinduer på Velfac vinduer

Jeg har, lige som mange andre, store problemer med fugt, kondens og svamp i mine Velfac vinduer. Efter et par timers søgen på nettet har jeg ikke kunne finde nogen der er kommet med en løsning på dette problem.. Udover Velfac selv selvfølgelig, " mere udluftning" men hvis jeg skal lufte mere ud, kunne jeg sku snart leje det ud som frysehus. Men det har slået mig, kunne man med fordel få lavet nogle forsatsvinduet og sætte op om vinteren?
Mvh
Johnny
Jeg har, lige som mange andre, store problemer med... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læsningen kan være en affugter. En lille elektrisk drevet dims, der udvinder fugtigheden fra luften.
Især i ældre huse overraskes man over, hvor meget vand sådan en kan udvinde.

Problemet kan også skyldes, at der et eller andet sted kommer mere fugt ind end rimeligt er. En emhætte med dårligt træk, tørring af tøj indendørs, indtrængen af vand udefra gennem loft/væg, et utæt rør i gulvet blot for at nævne nogle af mulighederne. Hvis det er her problemet ligger, så kan der luftes ud i evigheder uden af problemet løses.

Det kan også være, at dine termoruder slet ikke er så "termo" som du håber på. F.eks at kanterne er rigtig dårlige. Det kan du finde ud af ved at måle temperaturen ude ved kanten. Det gøres nemt med et lasertermometer (infrafød), som jo efterhånden er nede i en rimelig pris (nogle hundrede kroner). Sæt en lille hvid lable på uden ved kanten. Så er det samme sted du måler hver gang, og nok så vigtigt, så har du en god overflade at lasermåle på. Glas har de det ikke så godt med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, varmepumpen luft til luft må jeg nok lige præcisere også, affugter selvfølgelig luften også, det er dog meget begrænset hvor meget den trækker ud lidt pt., men sørger også for konstant cirkulation, hvilket jo også afhjælper fortætning på vinduerne, ligesom en varmekilde foran vinduerne sørger for cirkulation af luften, så den ikke fortætter på vinduerne.
Skrevet af jhjorsal på 13 jan 2013 11:12
hva koster sådan en obh fætter cirka
De billige kan også bruges, OBH koster jo lidt mere, men et par hundrede kan en i rimelig kvalitet godt købes for.


Hej Orla

Vi har gulvvarme og lamelgardiner som til tider er trukket for. Er godt klar over at cirkulation hen over vinduerne også vil hjælpe lidt. Måske noget af luften fra ventilationsanlægget skulle blæse ind over vinduerne, det er jo ikke muligt at lave nu, ivertfald ikke uden større indgreb ;-)

Det jeg vil prøve at sige og som du jo også bekræfter, er at næsten uanset hvor lav en luftfugtighed man har, vil der kunne dannes kondens. Nogle vinduer er så lidt værre end andre.

Uden at skulle stjæle tråden, kunne jeg tænke mig at høre, om i mener det vil hjælpe med varmkant, på den type vinduer vi her omtaler.
Til Wezio

Det kommer vel an på typen af varmepumpe?

Til Pjokke

Det vil selvfølgelig hjælpe med termoruder m/ varmkant, men i praksis er det nok ikke meget i denne situation, og slet ikke på kondens på greb :-)

Da mit ventilationsanlæg fungerede (21 år) havde vi ikke antydning af kondens i vinduer på noget tidspunkt (ikke engang i badeværelser efter bad), men nu har vi også kun gammeldags trævinduer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også