Emco compact 8 reservedel.

Hej alle.

Jeg har erhvervet mig en lille metal drejebænk, hertil mangler jeg en lille reservedel, en skrue hvor unbaco delen er ødelagt, til at spænde drejestålet (trekantede som foto) denne skrue er: 6,5 lang & 2,5 mm tyk/tynd. 

På stålholderen står der: Sandvik cromant STGCR1212F11

Har ledt på noget "nettet" men sikkert ikke det rette sted.




Hvor køber i jeres reservedele til sådan en drejebænk? Skal nok når jeg er igang ha' mig nogle stykker i reserve, vil jeg tro.


 
Undskylder rodet, den er bare stillet på høvlebænken efter hjemkomst.

Vil blive glad for en lille håndsrækning, må jeg takke på forhånd?



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
58 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa maskinsnedker

Det er blot at bestille den hos en værktøjs handler der sælger Sandvik, det er ikke ualmindeligt at de går i stykker.

Kig i den her tråd for værktøjs handlere

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/173240 


Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Tillykke med den fine drejebænk

Reservedele til drejestål er lidt af en jungle, og bliv ikke overrasket, hvis sådan en lille skrue, koster omkring 50 kr, for 1 stk.

Nu skriver du Unbrako skrue, men det er Torx. (hvis skruen er orginal)

Udfra dine oplysninger skulle det være denne her.
http://www.sandvik.coromant.com/da-...mp;c=STGCR 1212F 11-B1
Linket virker ikke, prøv at kopiere, og sæt ind

Prøv evt. at spørge et af de steder her
www.net2l.dk
http:\\
www.vcfyn.dk
http://
www.kjv.dk

Kender du denne side?
http://
forumfagteori.ef.dk/forum/


Mvh jens

Ps. husk af fjerne nøglen fra trekloen, når den ikke er i brug
Tak til Asger-P & je__ns.

For at tage det sidste først, ved godt at nøglen ikke bør/skal sidde i kloen undtagen når der spændes/løsnes, men aligevel tak for påmindelsen  lagde først mærke til det da jeg oploadede fotoet. Godt med gode råd & vink, så helt fint.

Kan desværre ikke se om det er torx eller unbaco skruen er fuldstændig rund, var heldig at kunne løsne med en elektornik-tang, det er noget småtteri, dette her og undrer mig ikke at det er slidt til ukendelighed.

Og heller ikke at sådanne småstumper kan/vil koste spidsen af en jetjager desværre, er jo ret u-undværlige, men der kan vel findes noget der er af en sådan kvalitet at de ikke skal skiftes hver anden dag forhåbentligt.

Det er helt nyt for mig med metal-drejebænk, brugte en drejebænk sidst for+20 år siden på Tek. Skole i Valby København, så nogle dage siden, men mon ikke jeg får glæde af den, når jeg får lidt justeret, slør ved hånd-hjul og sådan og renset den med petroleum, & der-på give den en gang olie til sidst.

Der er en del stål med og en stak tandhjul til gearingen, så skal da i gang med at studere nærmere, så tiden blir' bestemt ikke lang & er det iøvrigt aldrig for mig, godt det samme.

Ps. har studeret Frydlunds, her i dagens løb + mange andre steder, der er sandelig noget at "gå" i gang med. alene disse små trekanter, der spændes på stålholderen er et studium i sig selv, mange forskellige data at ta' stilling til.

Linkene skal studeres snarrest.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 12 jan 2013 01:07

Kan desværre ikke se om det er torx eller unbaco skruen er fuldstændig rund,
Hvis du har mulighed for at vælge i den skrue du køber, så vælg torx det er langt mere holdbart.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Skruen til platten holder utroligt længe, bare man sørger for, at den Torx-nøgle man bruger ikke er slidt, og at man renser Torx "kærven" op i skruen, så nøglen kan komme helt i bund.

Men det er jo en lille skrue, så taber man den, er den svær at finde. (er min erfaring)

mvh jens
Annonce
Må se om jeg kan finde nogle skruer, og ja så vælge den med torx.

Takker & go' weekend til jer.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
du kan bestille en ny skrue der hvor du har købt dreje stålet
på dens typenummer.!
Tak hans2.hansen

Du mener måske det nr på stålholderen Hans? Jeg skrev allerfføste indlæg i tråden.

Den er købt privat gennem Gul & Gratis & der var en hel del drejestål med samt nogle (et sæt tandhjul --- vil jeg tro) til gearingen.

Så alt er brugt, men har forsøgt at finde den eftersøgte lille skrue som kan blive væk under en negl eller meget nær.
 
Har søgt på en Engelsk firma, de havde godt-nok en del reservedele til den, med priser på f.eks de enkelte gearhjul, men har endnu ikke fundet det jeg søger, så jeg må fortsætte min søgning!

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
En rigtig god ide, det vil jeg også gøre.

Tak for tippet Asger-P





Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også