Nyt køkken

Hej med jer!
Jeg har sammen med min kæreste købt en ejerlejlighed på 2. sal i en lækker ejendom. Vi har planer om at give lejligheden den helt store tur der blandt andet indebærer nyt køkken. Der er et gammelt køkken der ikke lever op til mine standarder da jeg bruger meget tid i netop dette rum. Jeg skal rive væggen ned stuen og lave et åbent køkken i forbindelse med stuen. Jeg har gennem gode familieforbindelser købt alle hårde hvidevarer, herunder en 60x90cm induktionsplade med en bordemhætte der kommer op bordpladen og med en ekstern motor med ekstern udsugning som jeg regner med skal monteres i en koge(halv)ø ud mod stuen. 
Jeg vil ikke have et hvidt højpoleret typekøkken, men en blanding af nye smarte hvidevarer i et rustikt udseende landkøkken. Jeg har leget lidt med tanken om en betonbordplade. Mit spørgsmål er todelt og lyder således:
1) Jeg havde tænkt mig at opbygge køkkenet med en "ramme" af multiblokke/gasbeton/? med IKEA moduler indeni og så med en "on sight" støbt betonbordplade. Er dette muligt, og har I evt kommentarer/tilføjelser? Jeg regner med at ligge nyt gulv og gulvvarme, så der skulle ikke være problemer med at fastgøre køkkenet til gulvet, da jeg ville bygge køkkenet før jeg lagde det nye gulv. Jeg regner med efterfølgende at beklæde/male blokkene da jeg ikke ved om rå beton bliver for råt.
2) Jeg synes jeg har søgt virkelig meget på det med betonbordplader, men kan ikke rigtig finde noget med at støbe det på stedet. Skulle der være noget i vejen for at lave en ramme direkte ovenpå modulerne fra IKEA, og så "bare" følge proceduren for at støbe en bordplade med rivenet eller andet til at stabilisere det? Det skal elvfølgelig vibreres og holdes øje med, men tænker at da det alligevel skal slibes og behandles, burde det så ikke kunne lade sig gøre?
Glæder mig meget til at høre fra jer, og kan garantere at det med det projekt vi har gang i bliver det ikke det sidste indlæg
Mvh Simon
Hej med jer! Jeg har sammen med min kæreste købt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Knivene bliver vel kun sløve hvis man skærer i bordet, hvilket jeg da ingen intentioner havde om
Det kan godt være at folk har ret, og at man "bare" skal tage et af de andre produkter. Særligt grundet hygiejnen, da det jo ikke er et sted man bør gå på kompromis.. 
Men tak for alle svarene, og vælger jeg rent faktisk at gå videre med projekt-beton, så skal jeg nok opdatere.. 
Mvh Simon
.. og regn liiige efter, hvor tung den plade bliver + HH blokke og elementer.
Hvor havde du for øvrigt forestilt dig, udsugningen til bord-emfanget skulle gå hen? Etageadskillelsen?
PS: Dine blokke kan du med fordel sandmale. det gjorde vi i et hus - 8 år uden en smule problemer. Blot skal slutmalingen være stærk!

 

Tak for det simoon. Det glæder vi os til! :o)
Udsugningen skal gå gennem skabene, og så ud gennem ydermuren. Alternativt(såfremt boligforeningen ikke godkender det) føres den ud hvor den gamle udsugning er. Mhp til sandmale, så har jeg en masse grafik-tapet(det dyre fra farvehandlen med motiv) der er både vandafvisende(godkendt til badeværelse) og flot, som jeg egentlig havde tænkt mig at beklæde køkkenet med såfremt jeg ikke kan li det rå look fra multipladerne. Såfremt jeg vælger en anden bordplade end beton tror jeg nu bare jeg beholder det rå look fra multiblokkene, men nu må vi se
Multiblokke har en sart overflade, når de ikke er overfladebehandlet. Du kunne evt vælge elementer man bruger i bagmure i stedet for

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også