Morsø 1410 røgledeplade

Jeg er ved at renovere min Morsø 1410 gl. model m. både brænde og askelåge. (Egern)
Den røgvendeplade der var i, var helt forbrændt og knækket og duede ikke mere.
Den ny jeg har købt er dog anderledes end den gamle, der tilsyneladende (ud af stumperne at dømme) også gik om på siderne i ovnrummet....
Den nye, og den eneste man har, "dækker" dog kun bagvæggen.
Endvidere er den for kort, da den ikke er lang nok til at kunne nå ud og hvile på stenene i siden af ovnrummet.
Jeg kan kun se, at må skulle hvile på sidestenene, som også har en trekant skåret af, og derfor inviterer til, at pladen skal ligge der på.
Hvad gør jeg? sætter dobbelt sten i siderne?
Er der på et tidspunkt produceret en model, med anderledes røgledeplade?
Håber der er et medlem der har en ovn af samme type, som kan give mig et svar.
Jeg er ved at renovere min Morsø 1410 gl. model m.... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@svenliss

Vi andre takker for tilbagemeldingen. Du har sparet "egern" ejere for fremtidigt bøvl.
Tillige har jeg fået mulighed for at finde dele dele til min Morsø 1124, som jeg troede var >< så tæt på lossepladsen fordi sten og røgledeplade også er slidt.

Det er os der takker.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
@Marie123:
Røgvenderen ligger løst ovenpå sidestenene. Den skal "bare" kantes ind og lægges på plads.
Min viv fik skorstensfejeren til at skifte vores da kan alligevel var forbi for at feje. I betragtning at hvor meget han bandede og svovlede over bøvlet var 600 kr billigt 😂

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.

Er der nogen i denne tråd som kender målene på side og bagsten, har købt en vermiculite plade og påtænker at save dem selv. Men har ikke kunnet finde målene selv.

 


Mikkvo
Skrevet af Mikkvo på 02-12-2014 07:43

Er der nogen i denne tråd som kender målene på side og bagsten, har købt en vermiculite plade og påtænker at save dem selv. Men har ikke kunnet finde målene selv.

 

Åbenbart ikke. Du må nok finde målestokken frem, stikke hovedet ind i ovnen for og selv fremtrylle målene.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ja det så sådan ud en overgang.
Men har fået målene ved morsø jernstøberi.
Flinke mennesker i øvrigt. 255 mm * 260 mm.
Og bagpladen skal være 300 mm * 160 mm. ☺

Mikkvo
Skrevet af Mikkvo på 03-12-2014 19:31
Ja det så sådan ud en overgang.
Men har fået målene ved morsø jernstøberi.
Flinke mennesker i øvrigt. 255 mm * 260 mm.
Og bagpladen skal være 300 mm * 160 mm. ☺

Jamen så er det da utroligt nemt. Har du prøvet af om målene holder ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja den står og hopper og er i hopla. Det eneste de ikke kunne give mig det var målene på den skæve kant, på bagsiden hvor røgvenderpladen ligger på stenen. Der lagde jeg pladen på og fik streget op efter den. Det virker fint.

Mikkvo
Skrevet af Mikkvo på 07-12-2014 12:48
Ja den står og hopper og er i hopla. Det eneste de ikke kunne give mig det var målene på den skæve kant, på bagsiden hvor røgvenderpladen ligger på stenen. Der lagde jeg pladen på og fik streget op efter den. Det virker fint.

Det er skønt, tillykke.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er der nogen der kan fortækle mig hvor den lille røgledeplade skal sidde. Den lå pludselig i bunden af ovnen da jeg tømte for aske. Ovnen er den lille gamle uden overbygning. Det er ikke den plade i toppen men en mindre.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis