computer virus

Har lige som mange andre fået den virus, hvor der når jeg logger på kommer en side op der siger at jeg har besøgt ulovlige sider og at jeg skal indbetale en sum til politiet (med masser af stavefejl) før min PC kan åbnes igen. Jeg har så hentet et program ned på USB nøgle som skulle kunne afhjælpe problemet. Problemet er nu at når jeg forsøger at åbne min PC i fejlsikret tilstand, så kører den de forskellige windowsfiler igennem og stopper på samme tispunkt hver gang og lukker ned.. Nogen forslag på hvad jeg kan gøre??

benes
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forhåbentlig er det ikke den computer du bruger till at skrive her på siden med.
Og der er kun en ting at gører, køb dig et ordentligt  anti virus program, efter jeg har købt Bulguard har intet kunnet komme igennem som jeg ikke har godkendt. Selv fra de grålige sider på nettet.
Det er muligt at du skal hen og genindstalere hele windows, og du har jo sørget for at have en stak bacup cd-er liggende som du lavede da du startede din pc op første gang.
Skrevet af Håndværkeren på 11 jan 2013 17:18
Forhåbentlig er det ikke den computer du bruger till at skrive her på siden med.
Og der er kun en ting at gører, køb dig et ordentligt  anti virus program, efter jeg har købt Bulguard har intet kunnet komme igennem som jeg ikke har godkendt. Selv fra de grålige sider på nettet.
Det er muligt at du skal hen og genindstalere hele windows, og du har jo sørget for at have en stak bacup cd-er liggende som du lavede da du startede din pc op første gang.

Det er naturligvis helt fint at gøre som foreslået ovenfor. Bullguard Security laver nogle ganske fine produkter.
Som udviklingen på sikkerhedsmarkedet er nu, så vil jeg dog sige, at du også sagtens kan nøjes med mindre i langt de fleste tilfælde. Faktisk ville jeg blot anbefale du henter Microsoft Security Essentials. Det er gratis, udviklet af Microsoft selv og er standard Anti-virus i Windows 8. 
Det har dog ikke de avancerede firewall og backup funktioner som Bullguard har, men for de fleste mennesker er det heller ikke noget der er behov for.

Hvad angår dit oprindelige spørgsmål, så ville jeg i dit tilfælde hente en Linux Ubuntu Live-CD (eller tilsvarende Live-CD). Starte computeren op med den og kør så en anti-virus routine derfra. Efter al sandsynlighed vil du kunne fjerne infektionen den vej igennem, da intet den virus kunne finde på at gøre vil blive gjort når man loader et operativsystem op i hukommelsen, fremfor den Windows-installation man har på maskinen.
Hvis du absolut gerne vil bruge Windows fejlsikret tilstand til at forsøge en rettelse, så kan jeg nok ikke helt hjælpe medmindre jeg ved hvilken fil dit system stopper ved?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis