Brænder til spildolie

Hej.
Jeg er gået i experimentariet med forsøg på at lave en brænder til f.eks. fitureolie og spildolie.
Den bliver fødet med olie via tyngdekraft med en højtsiddende tank, altså ikke nogen pumpe.
Den kan ikke starte selv, men skal forvarmes med gas. Formodentlig et par minutter. Men det vil ikke rigtig gå i gang, synes jeg. 
Er der nogen derude, der har gjort nogle erfaringer.
Jeg har noteret mig man er begyndt at stjæle fritureolie fra storforbrugerne! Og så må der jo være nogen der udnytter det. Jeg siger bestemt ikke det er nogen på disse sider, men hvis der nu lå nogle erfaringer

mvh

  

 varmetossen

Hej. Jeg er gået i experimentariet med forsøg på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej du skal bruge en novox olion brænder, de koster ikke meget på dba eller gg, det er den der virker bedst med spildolie, den skal startes med en kop alm diesel og derefter kører over på spilolie, det er en højtryksbrænder der selv forvarmer olien når den er i gang. har selv prøvet det og det virker perfekt

Henrik o. p.
Tlf 91257175
Skrevet af je__ns på 02-01-2015 19:17
Som nævnt flere gange i tråden, er fyring med spildolie ikke lovligt...

Jens, du ved der findes flere slags menesker, eks. er der de nemme og så er der de tung nemme.

 

 

 

Der er bare nogen mennesker der har lidt for meget ondt i røven, der er betalt skat og moms af spild olie engang, så kan ikke se problemet, hvad med alle container skibende ?? de sejler på rå olie som der ingen skat moms eller afgifter er på og sviner meget mere, hva med dem der fyre med affalds træ ?? hva med dem der kører 90 og ikke 80?? hva med dong ?? de betaler hverken skat eller moms mere!! hva med til nytår 00:01 måtte man ikke affyre mere?? der er så mange ting der ikke er lovligt og til jer der ikke kan tåle det så husk og ej for egen dør inden i banker andre ned med jeres kritik for i er ikke et hak bedere selv, i dette land kan man ikke andet en at gå uforskyldt rundt og lave nogle små overtrædelser da vi bor i et land hvor at er forbudt.

Henrik o. p.
Tlf 91257175
Andres ulovligheder, retfærdiggør nu ikke fyring med spildolie.

Som nævnt længere oppe i tråden, kan det ikke brændes miljøforsvarligt af.



Hej.

Ja, skal vi filosofere lidt, er der nok nogle af os der kommer lidt mere ud i hjørnerne med vores daglige interesser, og også overtræder nogle smålige regler ind imellem for at komme videre med et projekt. Selvfølgelig skal det være en forsvarlig og styret proces med hvad det nu er, men snæversyn er svært at tage alvorligt. Det frembringer ihvertfald ikke noget.

Vi opfatter vores verden og mulighederne forskelligt, og nogle bruger så mulighederne, og der vil være ting, man ikke kan tage alvorligt.

Jeg opfordrer ikke til anarki, men fornuft anvendt på muligheder.

Det er da også forbudt at fremstille atombomber, men det tages ikke særlig alvorligt ude i verden.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis