LED pære og CRI RA værdi

Hej LDS

Jeg har fået mulighed for at købe følgnde LED pære:

RA værdi: W 87Ra  WW  82Ra

Hvordan er Ra værdien på varm hvid... er 82 godt eller...

De er fra 300 - 800 lumen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Ra på 82 er rimelig standart på de fleste LED pærer på marked.
Dog er der begyndt at dukke flere og flere kvalitets led pære op på marked med ra værdier på optil 95

husk på en ra værdi går fra 0-100% og betyder direkte oversat: 82% korrekt farvegengivelse.

Så hvis du står med en rød bøf og noget grønt salat i køkkenet ved en LED pære med RA 82 kan det godt se lidt forkert ud
Hejsa gørdetselvbiatch.

Giver Jonas E. ret i at du skal kigge dig godt for, og også på hvad det er for LED pærer du køber, da mange (alle) billige LED pærer i dag er produceret med Kina dioder, som IKKE lever op til en særlig god farvegengivelse.

F. eks. til et køkken skal RA-VÆRDIEN gerne ligge på over Ra90, og det er muligt til en fornuftig pris.
Der kan fås LED i dag med Ra98 og typisk vil man vælge en Ra90-97 til sit køkken, samt en lysfarve på mellem 2700K og 3000K

Og når du kigger på data for produktet, så se hvilked LEDs den kommer med. Må gerne være CREE eller SHAP dioder, for så er du noget mere sikker på at det er kvalitets LED.

Håber det kunne hjælpe dig lidt vider med det du søger :-)

Med venlig hilsen

Jonas

______________________________________________________

Træt af billige LED pærer med Kina dioder ?

Prøv Dansk designet kvalitets LED belysning fra DetLED.dk

Daxtor Indbygningsspot til grossist priser - Find det hos DetLED.dk
Går ud fra at jeg må rette dig DetLED, går ud fra at du mente SHARP dioder
Hejsa Jonas E.

Ja det var det jeg mente, og tak for din rettelse



Med venlig hilsen

Jonas

______________________________________________________

Træt af billige LED pærer med Kina dioder ?

Prøv Dansk designet kvalitets LED belysning fra DetLED.dk

Daxtor Indbygningsspot til grossist priser - Find det hos DetLED.dk
Men jeg er helt enig, Cree og Sharp dioder er det bedste jeg har set på marked. men koster jo også lidt mere. men er det værd
Ja det gør de godt nok, men ville være søn og skam at proppe Kina dioder i dem vi sælger, da elektronikken nu er noget bedre end i dem med Kina dioder i

Men dejligt at hører en mere der værsætter kvalitet fram for det bare skal være så billig så muligt.
Eller ja jeg syns nu også billig er dejligt, men indenfor LED har jeg provet de billige, og blev SKUFFET  da de kun holdte 10% af de 100% de skulle holde, og så er de lyskilder med CREE og SHARP dioder bare meget mere flotte i lys kvaliteten  og med en fantastisk HØJ farvegengivelse(Ra) på mellem Ra90-98  Super fedt i et køkken og i en stue, hvor man opholder sig meget af sin tid.

Med venlig hilsen

Jonas

______________________________________________________

Træt af billige LED pærer med Kina dioder ?

Prøv Dansk designet kvalitets LED belysning fra DetLED.dk

Daxtor Indbygningsspot til grossist priser - Find det hos DetLED.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis