Tagsten

Hej, står for at skulle ha nyt tag, har fået et tilbud med benders 2k candor betonsten, nogen der ved noget om kvaliteten på disse. Mvh J.Jakobsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her følger pris og kvalitet desværre ad, og da de er de billigste tagsten på markedet, kan fåes helt ned til 30,- pr. m2 incl. undertag, klemlister og lægter, ville jeg også anse dem for at være de ringeste på markedet.

Benders tagsten er en meget tynd betontagsten, og dermed også mindre holdbar, pæne syntes jeg heller ikke de er, og kan slet ikke måles kvalitets mæssigt med feks. B&C tagsten, Climalife og IBF tagsten, som alle 3 også er betontagsten.

Ved ikke om du selv har overvejet om det skal være beton eller tegl, men hvis ikke du ved hvad forskellen er, så kan du læse om det her... tegl vs. betontagsten ?

Mange siger gerne til håndværkeren de vil have et tegltag på huset, men får så et nyt tag med betontagsten, og det er altså ikke det samme, et tegltag er med tegl af ler, og et tagstenstag er en tag med tagsten af beton.

Jeg ville kigge efter en højere kvalitet tagsten, det er altså det forkerte sted at spare når man skal have lagt nyt tag, stillads udgifter, og arbejdsløn er jo den væsentligste største post, og nogenlunde den samme uanset om der vælges billige betontagsten, eller et kvalitet tegltag.

Og da netop kvaliteten af tagbelægningen og undertag, samt valg af løsninger afgør levetiden på det udførte arbejde, så er det her  man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, vælg et godt undertag og en tagbelægning med god levetid, og nogle formuftige afslutningsløsninger, som ikke kræver vedligeholdelse, så har du et flot og tæt tag i mange år, som ikke kræver vedligeholdelse, og giver grund til bekymringer i fremtiden.
Hvad med sådan et ståltag der ligner teglstenstag, jeg var faktisk ude for her i sommers at opdage at det jeg troede var et tegltag på et af husene på vejen var stål, det var ejeren der sagde det til mig. Så helt umuligt kan det da ikke være at bruge

Der er kun dig, Håndværkeren, der oplever den slags ting!

Alle andre kan sagtens se forskel på STÅL-tegl og den ægte vare! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis