Maling til fodliste

Jeg har købt nogle malet fyrtræs fod lister i Jem og Fix
Syntes de er ok til prisen.
Hvilket maling skal man bruge for at labe søm huller over ???
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det næsten ikke være ligemeget, de vil altid være synlige, hvis du ikke spartler og maler hele listen igen.
Useriøs svar
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad betyder "labe over"? Male over?
Har du spartlet hullerne? Hvad er listerne malet med nu? Klar lak? Pink højglansmaling? Hvilket krav har du til finnish? Må hullerne kunne ses, ellers skal de skjules helt?

Det er lidt svært at give noget bedre svar end håndværkerens, når dit spørgsmål er så diffust.
Jeg ville bare køre lidt acrylspartel i hullet med en finger og duppe en tilfældig hvid maling på, som man har stående i forvejen.
Hvis du stiller topkrav og spartler/maler det hele, kunne du jo have monteret alm. umalet træ.

Iøvrigt er det jo ikke ofte man har fodpanelerne lige i øjenhøjde, undtagen ved meget festlige lejligheder, og så er man nok alligevel ikke i stand til at bemærke evt. små fejl her. 
Der skulle stå lappe søm huller over...
Ok Vile...også sådan jeg havde regnet med.
Havde måske håbet der var en der lige kunne sige hvilke maling der passer til de malet lister
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu har du jo ikke fortalt hvilken farve dine lister har. Men lad os dog lege gætteleg og sige hvide. Så er det sandsynligvis en mat 9010. Er de transparente, så er det pæneste nok at lade være med at spartle hullerne.

Så spartel, slibning og så maling af hele listen. Det er klart det pæneste.
Tak Jenshøj !
Useriøs hvem mon det er  ????
Skal de bare sløres lidt, så kan man nøjes med at rende dem over med et letvægfiller, også tørre det over med en fugtig klud så spartlen udover hullet tørres væk, så er det næsten ikke til at se de små huller efterfølgende.
Ikke direkte svar
Men jeg plejer at bruge færdigmalede fodlister, som jeg montere med montagelim, det fungere perfekt, og der er ingen huller.
Dørgirekter som jeg er nødt til at sømme på, bruger jeg dykkersøm, som undersænkes, og plettes med passende maling, så er der ikke meget at se.

mvh jens
Tak for svar alle
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også