Maling til fodliste

Jeg har købt nogle malet fyrtræs fod lister i Jem og Fix
Syntes de er ok til prisen.
Hvilket maling skal man bruge for at labe søm huller over ???
Jeg har købt nogle malet fyrtræs fod lister i Jem... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som en skriver er det sikkert RAL kode 9010, men tag en lille stump med ned til en rigtig farvehandler, han kan se hvad det er og hvilken glans det er.
2 muligheder hvilken farve de er i :

Ral 9010 som mange Vinduer / dør udvendigt er i.
eller NCS S 0502-Y som indvendige døre er malet i.

de skal kunne oplyse dig det der du købte dem
du kan få maling der har samme farvekode MEN der hvor du maler vil det med tiden blive misfarvet forset til resten af panel da de har et tyndt lag lak oven på som du får svært ved og matche. ! det er import vare fra østen og bør kun betragtes som grundet ikke færdig malet




 Fagudlært i Trælastbranchen 
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er formentlig ral 9010.
Du kan gøre som Rene foreslår bare at fylde lidt letvægtsfiller i. Men man skal dog være opmærksom på, at
letvægtsfilleren jo ikke er maling. Og den vil derfor med tiden få en "anden" farve i forhold til de malede områder.
Dvs. blive mere gul end resten af fodpanelet.

Synes du skulle få fat i den rette farve (formentlig 9010). Spartle hullerne ud af 2 omgange med en træværksspartel
og derpå plette dem.

Personligt ville jeg spartle alle hullerne ud og male fodpanelerne over igen, for at få så ens et resultat så muligt.
Nu ved jeg godt vile skriver man så ligeså godt kunne havde købt dem ubehandlet. Men det jo ikke helt rigtigt, for
så skulle du havde givet dem mange flere behandlinger.
Når vi laver store byggerier, bliver alle gerigter (stavepade), fodpaneler osv. også kørt igennem sprøjteværkstedet først,
(dvs knastelak, 1x grunder, spartling af hak osv og 2 gang færdigfarve) inden de bliver slået op. Men derfor bliver alle
sammen alligevel malet en gang mere, når de først er sat op.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også