Murray 12 hp kan ikke starte

Hej jeg har lidt problemer med min havetraktor.
Når jeg sætter mig ned og vil tænde den kan jeg ikke.
I stedet siger den bare sådan en snurre/knase lyd og tager ikke ved eller noget
Hvad kan jeg gøre ved det og hvad kan der være galt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Mit første gæt er, at der mangler strøm på batteriet, det vil typisk give de lyde du beskriver.
mvh jens
Det kan da godt være. Det er også ved at være noget af det eneste jeg ikke har tjekket hehe.
Så det vil jeg da prøve
Hvis der er masser af strøm på batteriet, vil jeg kikke efter starterens drev, det er som jeg husker et plasttandhjul, som kan være defekt, eller drevet skal have lidt smørrelse.(hvis det går for trægt, slynges tandhjulet ikke i indgreb på startkransen)

mvh jens
Hvor skal jeg kigge eftrr det hennne nu har jeg nemlig prøvet batteriet på den anden traktor jeg har og det virker
Hvis det er en Briggs & Stratton motor, kan problemet skyldes, at startkransen på visse modeller let angribes af caries.
Dvs. kransen blev i en periode fremstillet af plast, der især slides i det område, hvor startmotoren oftest går i indgreb.
Og sliddet koncentreres i et bestemt område, fordi motoren pga. modstanden fra kompressionen ofte standser her.
Kortsigtet kan man hjælpe sig ved at dreje motorens remskive lidt, så man har et mere frisk område ud for starteren.
På længere sigt må der en udskiftning til.
Man kan få et sæt bestående af en aluminium (!) startkrans og et tilhørende tandhjul til starteren.
Hej igen jeg har gået og rodet med den idag og fant noget ir på en stel forbindelse og gjorde det rent og satte en anden bolt i så nu viker den igen. Hvorfor har man da også brugt kopper til strøm. Men mange tak for hjælpen og de gode råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis